Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:51:43 GMT

استفاده از ادرار انسان برای کمک به رشد گیاهان در مریخ

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۹۲۱۱

استفاده از ادرار انسان برای کمک به رشد گیاهان در مریخ

انتقال کود و دیگر مواد کمک کننده به رشد گیاهان به سیاره مریخ کار ساده‌ای نیست. اما ممکن است ادرار انسان بتواند تا حدی به حل این مشکل کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بشر به دنبال تسخیر کره مریخ در آینده نزدیک است و کاشت محصول در این سیاره برای سکونت طولانی مدت ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو ادرار انسان می‌تواند به عنوان نوعی کود در این زمینه یاری رسان باشد.

 

محققان هلندی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان گیاهانی را در خاک ماه و مریخ کاشت و برای تقویت آنها می‌توان از ادرار انسان استفاده کرد. این پژوهشگران قبلا از چمن‌ها و علف‌های تازه بریده شده نیز به عنوان کود قابل استفاده در فضا بهره گرفته بودند.

برای کسب اطمینان از کارآیی این روش محققان دانه‌های لوبیا را در خاک شبیه سازی شده و مشابه با شرایط مریخ و ماه کاشتند و از کود حاوی استرویت (فسفات آمونیوم منیزیم) برای تقویت این دانه‌ها استفاده کردند. دانه‌های یادشده بعد از مدتی به بار نشستند و وجود مواد موجود در این کود در ادرار انسان پژوهشگران را به این نتیجه رسانده که می‌توان از این مایع طبیعی در سایر سیاره‌ها به عنوان کود استفاده کرد. تحقیقات در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان رشد کود گیاهان ادرار ادرار انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، این مرکز پس از بهره برداری نهایی توان تامین بذر، نهاده و نشای گیاهان دارویی ۷۸۰ هکتار زمین را خواهد داشت.

مزرعه آموزشی و ترویجی، گلخانه تولید نشا، فرآوری گیاهان دارویی شامل عرقیات، اسانس، عصاره و دارو و مزرعه گردشگری از بخش‌های مختلف این دهکده دارویی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی