Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد که طی 10 سال اخیر در افغانستان نزدیک به صد هزار غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد اعلام کرد طی 10 سال گذشته در افغانستان نزدیک به صد هزار غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این گزارش همزمان با آغاز طرح کاهش خشونت در افغانستان برای پایان جنگ 19 ساله در این کشور و هموار کردن راه برای امضا توافق میان آمریکا و طالبان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تادامچی یاماموتو» رئیس یوناما در افغانستان در این باره گفت: تقریبا تمام شهروندان افغانستان از جنگ جاری در این کشور متاثر شدند.

به گفته وی، طرفین جنگ از فرصت پیش آمده باید برای پایان نبرد استفاده کرده و تمام تلاش خود را انجام دهند.

براساس گزارش یوناما، تلفات غیرنظامیان در سال گذشته به دلیل کاهش فعالیت داعش در افغانستان به واسطه انجام عملیات ارتش آمریکا و افغان علیه این گروه تروریستی اندکی کاهش یافته است.

یوناما تاکید کرد: طی سال گذشته میلادی بر اثر افزایش حملات هوایی نیروهای خارجی و طالبان در افغانستان 3 هزار و 493 غیرنظامی کشته و 6 هزار و 989 نفر دیگر بر اثر تشدید جنگ در این کشور زخمی شدند.

در همین راستا، یوناما اعلام کرده،‌ تلفات ناشی از حمله طالبان 21 درصد و همچنین تلفات ناشی از افزایش حملات نیروهای افغان و متحدیدن آمریکایی آن 18 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا طالبان غیرنظامیان یوناما سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد به صورت کامل سوخته است. هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره تلفات این حمله منتشر نشده است.

کد خبر 847279 منبع: فارس برچسب‌ها لبنان اسرائیل هواپیما - پهپاد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی