Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:34:14 GMT

آغاز نظارت نوروزی بازار در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۰۳۶

آغاز نظارت نوروزی بازار در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا شجاعی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  از این تعداد ۱۷۰ نفر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۳۰۰ نفر بازرسان اتاق‌های اصناف استان و اتحادیه‌های زیرمجموعه آن‌ها هستند.   او ادامه داد: در این طرح نظارتی اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اداره استاندارد، پلیس آگاهی، مراکز بهداشت و دامپزشکی مشارکت دارند و با بازرسان گشت‌های مشترک انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح نظارت نوروزی امسال ۱۵ روز زودتر آغاز شده است گفت: هر سال نظارت بر بازار از ۱۵ اسفند انجام می‌گرفت، اما امسال به دلیل شرایط ویژه بازار و احتمال افزایش نرخ کالا و خدمات این نظارت از ابتدای اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

شجاعی افزود: موارد تخلف از سوی صنوف شامل عدم درج قیمت روی کالا، عدم نصب نرخ‌نامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور برای اقلام یا خدمات بیش از ۱۰۰ هزار ریال است.   او تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال ۳۹۷ هزار فقره بازرسی از سطح تولید و توزیع در بازار استان انجام شد که از این تعداد ۲۶۶ هزار مورد مربوط به مشهد بود.   معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۹ درصد از بازرسی‌های یاد شده به ثبت تخلف منجر شده است گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۴۳۰ فقره گزارش بازرسی در استان تنظیم شد که از این میزان ۲۲ هزار و ۲۰۶ مورد مربوط به مشهد بود.

شجاعی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۳۹ فقره شکایت مردمی از بازار در خراسان رضوی دریافت و ۱۲۵ میلیارد ریال به شاکیان عودت داده شد، همچنین در این مدت تعداد بازرسی‌ها ۷.۴ درصد، تعداد برگ‌های گزارش بازرسی ۲۴.۸ درصد، ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی ۱۲.۷ درصد، گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی مختلف ۲ درصد، دریافت شکایات مردمی ۱۱ درصد و مبالغ عودت داده شده به شاکیان ۱۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظارت بر بازار تعزیرات حکومتی عید نوروز نوروز99 صنعت و معدن معدن و تجارت سازمان صنعت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح امروز با حضور داوطلبان گروه ریاضی و انسانی آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 از امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت آغاز شد.

در آزمون صبح امروز 533 هزار و 322 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و انسانی شرکت کردند.

128 هزار و 362 داوطلب در گروه علوم ریاضی و 384 هزار و 960 داوطلب در گروه‌های علوم انسانی شرکت کردند.

در نوبت اول کنکور 1403 در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که 63 درصد زن و 37 درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.

عصر روز پنجشنبه 6 اردیبهشت داوطلبان گروه‌ هنر و زبان‌های خارجی و صبح روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی حضور دارند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آزمون فرهنگیان در نوبت دوم کنکور در تیر ماه برگزار نمی‌شود بنابراین تعداد داوطلبان حدود 100 هزار نفر کمتر است.

همچنین محمدعلی زلفی گل وزیر علوم گفت: تعداد داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی بیش از 500 هزار نفر است و پس از گروه تجربی، پروت انسانی و ریاضی بیشترین تعداد داوطلبان را دارند.

وی افزود: با برگزاری دو نوبت کنکور از حساسیت آن کاسته می‌شود با توجه به برگزاری متفاوت هر نوبت از آزمون‌ها، نمرات داوطلبان تراز می‌شود و سازمان سنجش تراز علمی را ایجاد می‌کند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو