Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:54:21 GMT

چراغ سبز رهبران اروپا به هواداران راست‌افراطی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۴۷۸

چراغ سبز رهبران اروپا به هواداران راست‌افراطی

به تازگی رفتار تهاجمی دولت دانمارک برای آنچه حفظ ارزش‌ها و سنت‌های دانمارکی می‌نامد خبرساز شده است. در این کشور رویه جدیدی موسوم به مقررات «گتو» اکنون بر سر زبان‌ها افتاده است.  

دولت دانمارک به عنوان نمونه خانواده‌های مهاجران به ویژه مسلمانان را مجبور می‌کند کودکان خود را برای جذب در فرهنگ دانمارکی به مهدکودک بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدرفتاری با مهاجران مسلمان به ویژه پس از موج مهاجرت آوارگان سوری در سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری داشته است. این موج از بدرفتاری‌ها به ویژه در کشورهایی که ادعای چند فرهنگی گسترده داشته‌اند، همچون هلند و کشورهای اسکاندیناوی به وضوح دیده می‌شود.

در لهستان دولت این کشور با محدود کردن استقلال قضات و در انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا و بی‌اثر شدن منشور حقوق بشر این اتحادیه، دولت‌ها به دنبال تصویب قوانین سختگیرانه‌تری علیه اقلیت‌ها هستند.  

با حمله تروریستی روز پنجشنبه ۲۰ فوریه(اول اسفندماه) به مسجد مرکزی لندن، وضعیت نژادپرستی و حملات راست‌افراطی علیه مسلمانان در اروپا وارد فاز جدیدی شد. در این حمله که توسط یک فرد ۲۸ ساله سفید پوست انجام شد، مؤذن مسجد با چاقو مورد حمله قرار گرفت اما کشته نشد.  

پلیس لندن این حادثه را اقدام تروریستی نمی‌داند؛ این در حالی است که در حمله مشابهی با چاقو که روز یکشنبه دوم فوریه(۱۳ بهمن‌ماه) در لندن اتفاق افتاد، رسانه‌ها، مقام‌ها و پلیس بدون درنگ آن را حمله‌ای تروریستی اعلام کردند.
در پی آن حادثه که ضارب، فردی مسلمان معرفی شد، دولت به سرعت طرحی برای ممنوع کردن استفاده از عفو و کاهش دوره زندان برای متهمان تروریسم را به پارلمان معرفی کرد.

در حمله دیگری که چهارشنبه ۱۹ فوریه(۳۰ بهمن‌ماه) در آلمان اتفاق افتاد، یک سفیدپوست افراطی به دو قهوه‌خانه حمله کرده و حداقل ۹ نفر را کشت. جسد این فرد ۴۳ ساله که از طرف پلیس آلمان «توبیاس-آر» معرفی شده، در خانه‌اش پیدا شد. گفته شد او خودکشی کرده است.

در این حمله تعدادی از شهروندان ترکیه کشته شده‌اند. وزارت امور خارجه ترکیه بلافاصله نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای این حمله را تبلور جدید و خطرناکی از نژادپرستی و اسلام‌ستیزی راست افراطی در اروپا خوانده و از دولت‌های اروپایی خواست در مقابل این وضعیت گام بردارند.  
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان این حادثه را محصول نژادپرستی راست افراطی در آلمان نامید. بازپرس‌های فدرال آلمان این حادثه را یک حادثه تروریستی معرفی کرده‌اند.  

در حادثه دیگری، معترضان در اوکراین به سمت کاروان حامل افراد بازگشتی از ووهان چین حمله کردند. این کاروان حامل ۴۵ شهروند اوکراینی و ۲۷ شهروند خارجی بود که برای قرار گرفتن تحت قرنطینه به مرکزی در اوکراین منتقل می‌شدند.
در هفته های اخیر شهرهای اروپایی شاهد افزایش نژادپرستی علیه چینی‌ها و سایر آسیایی‌تبارها بوده است.  

به گزارش بی‌بی‌سی، در برلین از پذیرفتن یک بیمار چینی‌تبار به نام « سامی یانگ » در یک مطب محلی جلوگیری شده است. در انگلیس خبرهایی از توهین و تبعیض علیه دانشجویان چینی شنیده می‌شود.  
همچنین گزارش‌هایی از احساسات و ادبیات ضد چینی در مطبوعات انگلیس و فرانسه به گوش می‌رسد.

در انگلیس برخی روزنامه‌ها از تیترهای آلوده به ادبیات نژادپرستانه در توصیف ویروس کرونا استفاده کرده‌اند. یکی از روزنامه های فرانسه آن را «آژیر زرد» خواند که اشاره مستقیم به کلیشه‌های نژادی است.

روز چهارشنبه ۱۹ فوریه در مراسم اهدای جوایز مسابقه موسیقی پاپ در انگلیس موسوم به «بریتز»، یکی از برندگان این مسابقه، خواننده رپ با نام «دِیو» به صراحت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس را یک «نژادپرست واقعی» نامید.  

چندی پیش آشکار شده بود که یکی از مشاوران جوان نخست‌وزیری به نام «اندرو سابیسکی» در اظهار نظری مدعی شده است که سیاهان بهره‌هوشی کمتری دارند. او همچنین در اظهار نظری دیگری گفته بود پیشگیری از بارداری می‌تواند راه‌حل خوبی برای کاهش جمعیت افراد طبقه پایین جامعه باشد.  

پس از اظهارنظر برنده جایزه بریتز، « پریتی پتل » وزیر کشور انگلیس  به سرعت واکنش نشان داده و نژادپرست بودن بوریس جانسون را «چرند» نامید. او مدعی شد کسانی که جانسون را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که او نژادپرست نیست.  
پتل که خود از خانواده‌ای مهاجر و آسیایی‌تبار است با بردن لایحه جدیدی به پارلمان درصدد تصویب قوانین سختگیرانه‌تری برای مهاجرت به این کشور است.
والدین او در پی اخراج آسیایی‌تبارها از تانزانیا در زمان حکومت «عیدی امین» به انگلیس مهاجرت کرده‌اند. به احتمال زیاد، والدین خانم پتل در صورت وجود قوانین پیشنهادی دخترشان، هرگز نمی‌توانستند وارد این کشور شوند.  

تحلیل‌گران، اظهارنظرهای بوریس جانسون و اعضای کابینه او را زمینه‌ساز «عادی سازی» یا نرمالیزه کردن تبعیض‌نژادی و تبعیض علیه اقلیت‌ها می‌دانند.  
از این اظهارنظرها معمولاً با عنوان «سوت سگ» تعبیر می‌شود. زیرا همانگونه که سوت سگ برای انسان قابل شنیدن نبوده و فقط سگ آن را می‌شنود، سیاستمداران انگلیسی با اظهارنظرهای به ظاهر بی‌اهمیت، به طرفداران راست افراطی خود برای اقدامات نژادپرستانه پیغام یا به اصطلاح «گرا» می‌دهند.  

براساس نظرسنجی‌ها در انگلیس، پس از همه‌پرسی برگزیت، ۷۱ درصد از جامعه اقلیت‌ها و مهاجران گفته‌اند که تبعیض را تجربه کرده‌اند. این رقم تا پیش از همه‌پرسی ۵۸ درصد بود.
2023

برچسب‌ها تروریسم اتحادیه اروپا لندن بوریس جانسون افراطیون راستگرا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم اتحادیه اروپا لندن بوریس جانسون انگلستان تروریسم اتحادیه اروپا لندن بوریس جانسون انگلستان بوریس جانسون راست افراطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا

جود بلینگام برنده توپ طلا خواهد شد.

طرفداری | جو کول، هافبک سابق چلسی و تیم ملی انگلیس، معتقد است که پاری سن ژرمن، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

جو کول که سابقه 7 سال بازی برای چلسی را در کارنامه خود دارد در گفتگو با TNT Sport در مورد قهرمانان لیگ برتر انگلیس و همچنین تورنمنت‌های مهم باشگاهی و ملی اروپایی صحبت و پیش‌بینی خودش را اعلام کرده است. از دید جو کول، جود بلینگام برنده توپ طلا در سال 2024 خواهد شد. در ادامه نگاهی به پیش‌بینی‌های جو کول می‌اندازیم.

قهرمان لیگ برتر انگلیس: منچسترسیتی برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس: ارلینگ هالند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ اروپا: آتالانتا قهرمان لیگ کنفرانس اروپا: استون ویلا قهرمان یورو 2024: انگلیس برنده توپ طلا: جود بلینگام پیش‌بینی‌های جو کول

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • (ویدئو) واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد