Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@09:41:20 GMT

سقوط بورس های جهانی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۷۳۳

سقوط بورس های جهانی ادامه دارد

پول نیوز - مهمترین شاخص های بورسی جهان با اخبار منتشر شده در مورد ویروس کرونا باز هم ریزش کردند.

 

به گزارش پول نیوز،  به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی چین با ورود همه جانبه خود به بازارهای مالی این کشور تا حدی موجب دلگرمی معامله‌گران شده است. علاوه بر تزریق حدود ۲۴۰ میلیارد دلار منبع ارزی به بازار، بانک‌های دولتی و مقام‌های مختلف محلی چین از ارائه حدود ۲۰۰ میلیارد یوان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تعرفه وارداتی این کشور از محصولات هوایی ساخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مشخصا شرکت ایرباس را هدف قرار می‌دهد از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش داده است. این وزارتخانه همچنین از احتمال افزایش تعرفه بر روی واردات برخی محصولات اروپایی به میزان ۲۵ درصد در صورت نرسیدن به توافق بر سر مسائل تجاری خبر داده است.

در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۷۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۹۹۲.۴۲ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۱.۰۵ درصد ریزش تا سطح ۳۳۳۷.۷۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با سقوط ۱.۷۹ درصدی در سطح ۹۵۷۶.۷۹ واحدی بسته شد.


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۳۹ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۸۶.۷۴ واحدی پایین رفت. شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۰۹ درصد پایین رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۳۰۸.۸۱ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" صعود ۰.۱۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۱۴۹.۴۹ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۱۳۸.۹۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو و رونمایی از سیستم جدید مهاجرتی انگلیس قرار داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۴۰۳.۹۲ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۵۴ درصدی در سطح ۶۰۲۹.۷۲ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۶۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۵۷۹.۳۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۵ درصد پایین رفت و به ۱۰ هزار و ۳۸.۶۰ واحد رسید.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت پول نیوز بورس اروپا بورس آسیا بازار سرمایه واحد بسته شد پایین رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: وضعیت مطلوب بورس برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارها

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵ واحدی قرار گرفت.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229602 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس