Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس سایبری کشور گفت: پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا ویروس برخورد قانونی می‌کند. تاریخ انتشار: 11:12 - 03 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۸۹۹

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار وحید مجید  رئیس پلیس سایبری کشور با توجه به اظهار نظر رسمی مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مشاهده مواردی دال بر ابتلا تعدادی از هموطنان در کشور به بیماری کرونا ویروس و نظر به اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در رسانه ملی و خبرگزاری‌ها مرتبط با این موضوع، به منظور آگاهی سازی هموطنان گرامی به تشریح مطالبی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: استفاده از مشاوران انتظامی در فیلم‌ها نمادین است

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی کشور که جزء ماموریت‌های اصلی این پلیس محسوب می‌شود، متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپ‌های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص انتشار وسیع بیماری کرونا ویروس هستیم که انتشار اینگونه کلیپ‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی در کشور شده است.

رئیس پلیس فتا ناجا در ادامه با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی کشور به خصوص مسئولان وزارت بهداشت و رسانه ملی در آگاه سازی هموطنان از آخرین اخبار و رخداد‌های پیش آمده در خصوص وضعیت انتشار بیماری کرونا ویروس در کشور و همچنین آمار مبتلایان افزود: افراد سود جو و مغرضین همواره با مانیتورینگ فضای رسانه‌ای و اخبار و حوادث جاری کشور پلت فرم‌های مجرمانه و اهداف شوم و پلید خود را در قالب انتشار انواع شایعات مختلف طراحی و عملی می‌کنند.

سردار " مجید " قصد و نیت اصلی افراد سود جو و مغرضین در انتشار انواع شایعات در کشور را سود جویی اقتصادی، بهره برداری سیاسی، تخریب افراد و جریانات خاص و در نهایت ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در سطح جامعه بیان داشت و گفت: با بررسی‌های فنی مستندات تصویری منتشر شده در فضای سایبر در قالب فیلم، عکس و تصویر نوشته؛ مشخص شد حجم وسیعی از این کلیپ‌ها که در فضای مجازی در خصوص وضعیت انتشار بیماری کرونا ویروس در کشور در حال بازنشر می‌باشد جعلی و غیر واقعی بوده است.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: تیمی از کارشناسان فنی پلیس فتا با تشکیل کارگروه ویژه در سطح کشور مسئولیت رصد و پایش، جریانات این حوزه را با دقت و به صورت شبانه روزی بر عهده دارند و تاکنون تعدادی افراد متخلف و مجرم در این حوزه در سطح استان‌های کشور به دلیل ارتکاب به انتشار اخبار کذب و تصاویر غیر واقعی شناسایی و ضمن دستگیری به مراجع قضائی معرفی شده اند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این خصوص مشخص شده عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به انتشار این گونه اخبار و موج سواری بر فضای رسانه‌ای کشور با هدف سودجویی اقتصادی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط فروشگاهی کرده اند که تذکرات و توجیهات لازم به مدیران این گونه سایت‌ها مبنی بر حذف و عدم درج آگهی با موضوعات مشابه هر گونه سودجویی داده شده است.

رئیس پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند.

وی از هموطنان خواست تمامی نیاز‌های خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های خبری مرجع تامین کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR و یا سرشماره ۰۹۶۳۸۰، ۸۱۸۱۸ از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس سایبری کشور پلیس ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس فضای مجازی رئیس پلیس پلیس فتا کلیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شور و شوق زیاد شرکت‌کننده‌ها اظهار کرد: وقتی با آنها صحبت می‌کردیم اعتماد به نفس خوبی داشتند؛ خیلی‌ها هم می‌گفتند دغدغه کسب مدرک نداریم و فقط می‌خواهیم خود را محک بزنیم.

وی این نکته را نشانه اهتمام و جدی گرفتن قرآن در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: پررنگ شدن فضای قرآنی در کشور به خوبی در این آزمون هم جلوه داشت.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد

قمی حفظ موضوعی قرآن کریم را یکی از بهترین توصیه‌های بزرگان و کارشناسان عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد؛ آیه‌ها، فرازها و سوره‌های منتخبی که نیاز امروز جامعه ما است در قرآن آمده که می‌توانند آن‌ها را با خلاصه تفسیر و توجه به معنا حفظ کنند. افرادی که با این روش قرآن را حفظ کنند بعد به مرور می‌توانند وارد فضای حفظ قرآن شوند و کل آن را بر اساس معنا پایه حفظ کنند.

با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد افزود: با حفظ موضوعی یک جمعیت چند میلیونی از مردم کشور می‌توانند مثلاً ۲۰۰ آیه مهم قرآن که مورد تاکید بزرگان و روایات است و از طرفی موجب گذران بهتر و اعتلا بخشیدن زندگی می‌شود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند افزود: تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند.

قمی تصریح کرد: حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آنها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیرها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند

کد خبر 6095656

دیگر خبرها

  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم