Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:48:57 GMT

محموله سوخت قاچاق در سواحل ماهشهر توقیف شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۸۸۲

محموله سوخت قاچاق در سواحل ماهشهر توقیف شد

سردار لطفعلی پاکباز روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این محموله سوخت که در یک چتری شناور جاسازی شده قبل از خروج از آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
وی با بیان اینکه در این ارتباط کسی بازداشت نشده است افزود:ماموران دریابانی با هوشیاری کامل تلاش می‌کنند از خروج غیرقانونی سوخت به عنوان سرمایه ملی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان اظهارداشت:مقصد نهایی محموله‌های سوخت قاچاق که از سواحل استان بارگیری می‌شود بازار فراورده‌های نفتی خلیج فارس است.
وی بر تداوم مبارزه فراگیر با پدیده قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.
اختلاف زیاد قیمت داخلی سوخت با بهای بین المللی آن عده‌ای دلال و سودجو را به سمت قاچاق سوخت سوق داده است.
ماموران مرزبانی و دریابانی خوزستان روز شنبه هفته گذشته نیز موفق شدند ۲ چتری حامل ۶۰هزار لیتر گازوییل قاچاق را پیش از خروج این سرمایه ملی ، در منطقه ساحلی ماهشهر توقیف کنند.
گفته می‌شود واردات یک میلیارد دلار کالای قاچاق ، ۱۰۰هزار فرصت شغلی در کشور را از بین می‌برد.
با وجود اینکه ورود کالای قاچاق به کشور در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است ولی بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز،  سالانه ۱۲ تا ۱۴میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

برچسب‌ها قاچاق سوخت بندر ماهشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاچاق سوخت بندر ماهشهر قاچاق سوخت بندر ماهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان گفت: با تلاش و هوشیاری مأموران محموله بزرگ دخانیات به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و ضبط شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، سرهنگ علی‌اکبر مرادی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تخلیه میزان زیادی سیگار قاچاق در سواحل این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قشم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این محموله در ساحل جاده قشم سوزا تخلیه و قاچاقچیان قصد بارگیری آن را داشتند، گفت: مأموران انتظامی بلافاصله در محل حاضر شدند که قاچاقچیان به محض مشاهده مأموران در ساحل به وسیله قایق به سمت دریا متواری گشتند.

فرمانده انتظامی انتظامی با بیان اینکه در این عملیات 200 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شده، گفت: ارزش این محموله حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

مرادی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی و با تأکید بر جدیت این ارگان در مقابله با قاچاق کالا و ارز با توجه به تأثیرات سوء آن بر اقتصاد ملی، بیان داشت: از شهروندان خواستاریم همچون همیشه پشتیبان پلیس بوده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟