Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که برای حفظ سلامت مردم چندین هفته‌ پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشورهای آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: در حال حاضر این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:به مردم توصیه می‌کنیم که همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و بایستی این فرآورده‌ها شناسنامه‌دار و هویت دار باشند. همچنین تمام مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بررسی می‌شود، بنابراین مردم با خیال راحت می‌توانند این محصولات را مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روزهایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می‌تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.

رفیعی پور در پایان گفت:طی دو الی سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشورهای آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد و این ممنوعیت زمانی برطرف می شود که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: واردات حیوانات کشورهای آلوده کرونا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه