Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیین افتتاح ساختمان اداری پزشکی قانونی اسفراین با حضور رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد. تاریخ انتشار: 11:42 - 03 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۹۱۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیین افتتاح ساختمان اداری پزشکی قانونی اسفراین با حضور مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در این مراسم با اشاره به نقش سازنده و راهگشای نظریات و اظهارنظر‌های فنی و تخصصی کارشناسان پزشکی قانونی در فرایند دادرسی و تأثیر آن در تسهیل موجبات احراز واقعیات و کشف حقیقت برای مقامات قضایی، خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با صدور ۲.۵ میلیون اظهارنظر کارشناسی برای دستگاه قضایی طی سال گذشته، از حیث شاخص عملکردی در تراز کشور‌های پیشرفته جهان قرار گرفته است.

عباس مسجدی اظهار داشت: در راستای گسترش دسترسی‌های عادلانه به خدمات پزشکی قانونی، در طول ۶ ماه اخیر ۱۵ طرح پزشکی قانونی در مساحتی به میزان ۹ هزار متر مربع و اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسیده که با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و نظام بودجه‌ای کشور در شرایط تحریمی و اقتصادی فعلی، در خور توجه است.

بیشتر بخوانید: تکذیبیه پزشکی قانونی درخصوص نامه جعلی منتشره در شبکه‌های اجتماعی

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور در جریان جنگ اقتصادی دشمنان نظام و انقلاب گفت: همه باید در شرایط جنگ اقتصادی با اتکاء به توان داخلی و صرفا با بهره مندی از اراده و قابلیت‌های درونی بیش از پیش برای عمران، توسعه و آبادانی کشور تلاش کنیم.

مسجدی یکی از مهمترین بخش‌ها در مسیر توسعه کشور، را برقراری سازوکار‌های لازم برای ایجاد و تقویت نظام قضایی عادلانه و بکارگیری مدیران عادل دانست و تصریح کرد: بی شک قوه قضاییه به ویژه در دوران تحول قضایی با مدیریت آیت اله رئیسی در مصدر عالی‌ترین دستگاه قضایی کشور، همواره برای اعتلاء و پیشرفت این مرز و بوم و تلاش کرده پشتیبان دستگاه‌های اجرایی در این مسیر سخت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم  با بیان اینکه استقرار دوایر ثبتی و پزشکی قانونی در استان می‌تواند به بهبود شاخص‌های عملکردی دستگاه قضایی کمک بسیار مهمی نماید و از طرفی موجبات تسهیل انجام امور و همچنین ارائه خدمات رسانی شایسته به مردم را از طرق مقتضی از جمله کاهش هزینه‌های مادی و جلوگیری از رفت و آمد‌های متعدد با لحاظ بعد مسافت در بین شهرستان‌های استان فراهم نماید، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مؤثر در مسیر ارائه خدمات رسانی عمومی مطلوب و همچنین توسعه کمی و کیفی امکانات بمنظور تقویت زمینه‌های بهره مندی مردم از لوازم و بایسته‌های مرتبط با عدالت قضایی در فضایی انجام پذیرفت که همدلی بسیار خوبی در سطح استان به چشم می‌خورد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در خصوص ماهیت و ابعاد مفنی اجرای طرح بهره برداری از ساختمان اداری پزشکی قانونی شهرستان اسفراین گفت: این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و پنجاه متر و در زیربنایی به مساحت ۳۶۰ مترمربع و اعتباری معادل ۲۱ میلیارد ریال از محل منابع ملی این سازمان ساخته شده است.

حسن محمدزاده افزود: این ساختمان مطابق با با استاندارد‌های پزشکی قانونی ساخته شده و دارای ۲ بخش معاینات و سالن تشریح است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پزشکی قانونی دادگستری خراسان شمالی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضاییه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی بدیل در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضاییه، تصریح کرد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

وی همچنین به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضاییه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضایی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون‌نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضاییه در دستور کار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد قوه قضاییه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و گفت: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانونمدار و به‌هنجار شکل خواهد گرفت.

وی آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضایی به آحاد جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضایی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

وی انحصار به پشت میزنشینی یک مقام قضایی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضایی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی‌قانونی و انحرافی را دید، منشاء و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند