Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین، بازار ارز در حالی بازگشایی شد که ورود ایران به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف فضا را برای افزایش نرخ دلار مستعد کرده بود. درست در اولین ساعات بازگشایی بازار، بازارساز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی را ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان اعلام کرد که در فاصله یک ساعت این قیمت به ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان رسید.

به این ترتیب دلار سد مقاومتی پیشین را شکسته و با عبور از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان،سد مقاومتی تازه‌ای را در بازار شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۳۲۰ تومان نرخ دلار در صرافی‌های بانکی، دلار در بازار آزاد را نیز تحت تاثیر قرار داده و قیمت این شاخص ارزی را به آستانه کانال ۱۵ هزار تومان رسانده است.

 هر چند بخش عمده‌ای از فعالان بازار ارز افزایش نرخ دلار را ناشی از موضوع لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف می‌دانند اما برخی کارشناسان فرار رسیدن ایام پایانی سال را نیز در این رشد قیمت بی‌تاثیر نمی‌دانند.

طهماسب مظاهری ،رئیس کل اسبق بانک مرکزی نیز درباره دلایل گرانی ارز گفته است: در حال نزدیک شدن به آخر سال هستیم همچنین کسری بودجه‌ای که دولت طول سال داشته، منجر به افزایش نرخ برخی از کالاها شده است و باید به بانک مرکزی اجازه دهیم این نوسانات را با همین شیب ملایم کنترل کند.

 همزمان با افزایش قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی قیمت خرید دلار از مردم نیز با رشدی قابل توجه روبرو شد. صرافان بانکی هر دلار را به قیمت ۱۴ هزار و ۴۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

 بر اساس این گزارش نرخ هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی به ۱۵ هزار و ۵۸۰ تومان رسید . نرخ خرید یورو از مردم ۱۵ هزار و ۴۸۰ تومان خریداری می کنند.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1355639

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار ارز بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899492

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد