Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران» به همت کانون استان تهران سال 98 به چاپ رسید و در مدارس، مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان تهران و بخش عمده ای از مراکز فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان توزیع شد.

این کتاب که زیر نظر شورای سیاستگذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در 5 بخش تالیف شده است؛ کودکان، نوجوانان و والدین آنها را با فعالیت هایی که در مراکز استان تهران مشغول به کار هستند، آشنا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اول کتاب به توضیحاتی در رابطه با ماهیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان و کارشناسان مراکز و مهارت های ایشان و آموزش های در نظر گرفته شده برای اعضا می پردازد.

در بخش دوم با عنوان «یافتن، شناختن، ساختن» اعضای کانون مطلع می شوند که چگونه می توانند اوقات خود را با برنامه هایی چون قصه گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، بحث های آزاد، معرفی وقایع و شخصیت ها، معرفی سرزمین، نشریه نگاری، تحقیق و پژوهش، مسابقات فردی و گروهی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، سرودخوانی، آشنایی با قرآن، احادیث و احکام، فعالیت های علمی، اردو، سفالگری، نقاشی، خوشنویسی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، کارگاه های نوشتن خلاق، شعر، داستان، موسیقی و ... به صورت مفیدتر پر کنند و در انجمن های تخصصی نجوم، ادبیات، نمایش و نقاشی حضور جدی داشته باشند.

کتاب مذکور در بخش سوم که «علم، هنر، اندیشه» نام دارد برخی مراکز کانون استان تهران را که به صورت تخصصی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اند معرفی می کند. برای مثال مراکز شماره 11، 20، 21، 24 و 40 با عنوان فراگیر علاوه بر اعضای عادی؛ تمهیداتی اندیشیده است تا کودکان و نوجوانان  دارای نیازهای ویژه (نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی و حرکتی و...) نیز بتوانند از امکانات کانون بهره مند شوند. همچنین از دیگر مراکزی می گوید که به شکل حرفه ای تری به شاخه های علمی، تخصصی و هنری پرداخته اند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران 68 مرکز فعال فرهنگی هنری دارد که در بخش چهارم کتاب نشانی و اطلاعات مربوط به هر مرکز با ذکر جزییات قید شده است. 
بخشی از موفقیت های اعضای کودک و نوجوان مراکز استان تهران نیز در فصل پنجم ذکر شده و صحه بر افتخاراتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به همت تلاش مربیان و مسئولانش تا امروز به ارمغان آورده اند.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند