Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- درحالی که نظرسنجی‌ها در اراضی اشغالی همچنان حاکی از برتری ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتس بر حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو است اما این برتری هیچ کمکی به او برای تشکیل دولت نخواهد کرد. از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو در حال تبلیغ نظرسنجی است که براساس آن برای اولین بار از آغاز رقابت انتخاباتی حزب او بر گانتس برتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هیچ کدام از دو طرف نتایج کافی برای تشکیل دولت ندارند اما نتانیاهو نتایج این نظرسنجی را به حامیانش ارائه کرده تا آن‌ها را تشویق کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، شرکت نظرسنجی‌"دایرکت بلوس" نتایج نظرسنجی جدیدی را منتشر کرده که با مشارکت 3000 تن انجام شده و میزان خطا 4.5 درصد بوده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده که نتیجه این نظرسنجی بیانگر آغاز "تحول و انقلابی" در نتایج نظرسنجی‌ها و برتری حزب لیکود بر حزب آبی سفید و نزدیک شدن راست‌گرایان به اکثریت لازم برای تشکیل دولت آتی است.
به موجب این نظرسنجی حزب لیکود به 33 کرسی و حزب آبی سفید به 31 کرسی دست خواهد یافت. ائتلاف نتانیاهو به طور کلی به 58 کرسی و ائتلاف گانتس به 55 کرسی دست خواهد یافت.
این شرکت اعلام کرد دلیل قدرت‌گیری و برتری لیکود افزایش میزان آرای یهودیان به نفع نتانیاهو و اعراب است که موجب افزایش اعراب کنست به ضرر حزب آبی سفید می‌شود. حدود دو سوم رأی دهندگان عرب آبی سفید عرب و نیمی از رأی دهندگان عرب حزب مرتز و کارگر به دلیل اظهارات احزاب صهیونیست که حامی معامله قرن هستند، به لیست مشترک عربی رأی خواهند داد.
این شرکت اعلام کرد مخالفت گانتس با دعوت نتانیاهو برای مناظره تلویزیونی قدرت گانتس را در بین مردم کاهش داده است اما عوفر شلح، عضو ائتلاف آبی سفید در کنست از اهمیت این نظرسنجی کاست و گفت: نظرسنجی‌های اینترنتی دقیق نیستند به ویژه اینکه بقیه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب ما برتری دارد. ما تلاش زیادی کردیم تا از این اعداد و ارقام عبور کنیم و به وضعیتی برسیم که در آن بتوانیم دولتی را بدون یک حزب راست‌گرا و حتی بدون لیست مشترک عربی تشکیل دهیم.
جمعه دو نظرسنجی منتشر شد که حاکی از برتری حزب گانتس بر حزب لیکود است. در نظرسنجی اسرائیل الیوم آمده است که ائتلاف نتانیاهو با ائتلاف گانتس با 56 کرسی مساوی خواهند بود. حزب آبی سفید به 36 کرسی و حزب لیکود 33 کرسی دست خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برتری نتانیاهو گانتس حزب آبی سفید نظرسنجی ها حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات صبح امروز با حضور ووشوکارانی از ۳۸ کشور به میزبانی چین در شهر «جیانگ‌یئن» آغاز شد که نمایندگان ایران در بخش تالو موفق به کسب دو مدال طلا و برنز توسط اسدیان و جلیلی شدند.

در نوبت دوم این مسابقات رقابت‌های بخش ساندا یا همان مبارزه انجام شد که ابتدا صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم «دوی مهارابام» از هند را شکست داد. وی عصر امروز با برنده جدال نمایندگان ترکیه و نپال پیکار می‌کند.

سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم نیز برابر «ژی‌چین لی» از چین صاحب برتری شد. شهربانو منصوریان هم در مبارزه نخست در وزن ۷۵- کیلوگرم «رانی موندال» از بنگلادش را مغلوب کرد. او در مرحله بعدی باید به مصاف برنده رقابت نمایندگان چین و هند برود.

خواهران منصوریان در ادامه این مسابقات، بعد از ظهر امروز با حریفان‌شان دیدار خواهند کرد.

کد خبر 6087437

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست