Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد نقش موثری در صلح افغانستان دارد و معاهده نهایی نیز در حضور پاکستان امضا خواهد شد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: ما با تمام توان از معاهده صلح افغانستان حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: معاهده پایانی صلح بین طرفین مناقشه با حضور پاکستان امضا خواهد شد زیرا بدون تلاش اسلام آباد صلح افغانستان امکانپذیر نبود.

قریشی گفت: پاکستان با تلاش و رایزنی موفق شد مسیر صلح در افغانستان را هموار کند و طرفین را مجاب کند که جنگ راه حل مشکلات کشور نیست.

وزیر خارجه پاکستان اضافه کرد: مشکل ترین کار در زمینه تحقق صلح افغانستان این بود که به کشورهای جهان اثبات کنیم جنگ و خشونت راه حل مسائل افغانستان نیست.

معاون حزب تحریک انصاف اظهار داشت: دولت آمریکا نیز یک بار از مذاکره خارج شد و ترامپ به صراحت اعلام کرد مایل به مذاکره نیست ولی ما با رایزنی آمریکا را نیز مجاب کردیم که باید پای میز مذاکره حاضر شود.

وی گفت: کاری که آمریکا سال ها نتوانسته بود انجام دهد با تلاش پاکستان به تحقق نزدیک شده است و امیدواریم که افغانستان هر چه سریع تر به صلح برسد.

قریشی افزود: صلح در افغانستان به سود پاکستان نیز هست زیرا مانع ورود تروریست ها به سوی مرزهای ما خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به پاکستان تاکید کرده بود: بهتر شدن روابط میان آمریکا و پاکستان مشروط به صلح افغانستان است.

وی اضافه کرد: تصور شخصی من این است که مردم افغانستان به دنبال امنیت و آرامش هستند و جنگ را دوست ندارند با این حال تصمیم گیرنده نهایی مسئولین و خواص خواهند بود.

دولت افغانستان: حمله علیه گروه‌های تروریستی ادامه می‌یابدافغانستان| کشته و زخمی شدن بیش از 10 هزار غیرنظامی در سال 2019

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "پاکستان" طالبان اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار پاکستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار پاکستان طالبان اخبار آمریکا وزیر خارجه پاکستان صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد با اشاره به اهداف سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: دو کشور در این بازدید طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی انرژی و همچنین همفکری پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وی تاکید کرد که توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی پاکستان است و هر دو کشور عزم قوی برای تبدیل مرز‌های مشترک به مرز صلح، دوستی و رفاه دارند.

ممتاز زهرا در واکنش به مواضع آمریکا پیرامون گسترش همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد از جمله کارشکنی واشنگتن در بحث پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان، گفت: اسلام‌آباد معتقد است که توسعه روابط با کشور‌ها هرگز به قیمت روابط موجود با سایر کشور‌ها نیست و ما این مواضع خود را به واشنگتن منتقل کرده‌ایم.

وی اظهار داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی دو کشور تمامی گزینه‌های انرژی از جمله درباره خط لوله گاز گفتگو کردند و پاکستان مصمم است که از تمامی گزینه‌های موجود برای تامین نیاز‌های گسترده خود به انرژی استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که تجارت دوجانبه با ایران در قالب توافق تجارت ترجیحی، مراودات در مرز‌های مشترک به ویژه بهره‌برداری از ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و همزمان دو کشور به مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: پاکستان از طریق کانال‌های مختلف به آمریکا منتقل کرده است که تقویت روابط با همسایگان برای ما اهمیت بالایی دارد و در این زمینه ایران و پاکستان مشتاق به همکاری نزدیک برای تثبیت صلح و دوستی در مرز‌های مشترک هستند.

ممتاز زهرا افزود که تهران و اسلام‌آباد بر همکاری میان بنادر چابهار و گوادر، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و نیز مقابله با پولشویی به توافقات مطلوبی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به همسویی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: هر دو کشور با حمایت قوی از فلسطین و آتش‌بس در غزه خواستار توقف جنایات اسرائیل و همچنین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه هستند.

براساس این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهر‌های لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه