Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی " آذرتاج " در گزارشی با اشاره به حضور فعال ایرانیان در انتخابات روز جمعه ۲ اسفند ماه نوشت، این دوره از انتخابات پارلمانی در ایران در شرایط رویارویی شدید با آمریکا برگزار می شود و تحریم های اقتصادی تاثیر منفی به شرایط اقتصادی در ایران دارد ولی شهروندان جمهوری اسلامی ایران با وجود این همه سختی ها حضور فعال در انتخابات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری در ادامه به نقل از وزارت کشور گزارش داد : در این دوره انتخابات هفت هزار و ۱۵۷ نامزد انتخاباتی برای احراز ۲۹۰ کرسی در مجلس رقابت می کنند.  شهروندان ایرانی در سن بالای ۱۸ سال می توانند نامزدی خود در انتخابات مطرح کنند و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگبهان تایید می شود و بدون رای این شورا کمیسیون انتخابات نمی تواند آنها را ثبت نام کند.

آذرتاج با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات در ایران نوشت : روند اخذ رای در انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود که آن هم می تواند تا ۹۰ درصد از هرگونه موارد تقلب در انتخابات جلوگیری می کند و در این دوره انتخابات پارلمانی ایران رقابت اصلی میان دو جناح سیاسی عمده از جمله اصلاح طلبان و محافظه کاران انجام می گیرد.  

بنا به این گزارش، تنها در تهران ۱۴ هزار پلیس تامین امنیت چهار هزار و ۵۵۲ حوزه انتخاباتی در تهران را بر عهده داشتند.

پایگاه خبری " رپورت " نیز با اشاره به این که مدت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخاباتی ایران تمدید شد،   نوشت : نهادهای رسمی ایران دلیل آن را حضور فعال مردم در این دوره انتخابات اعلام کردند.

خبرگزاری "آپا " هم در گزارشی با اشاره به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در پای صندوق اخذ رای، نوشت : آیت الله خامنه ای در گفت و گو با خبرنگاران شهروندان را به حضور فعال در این دوره انتخابات دعوت کرد.

بنا به این گزارش در این دوره انتخابات ایران ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار شهروند از حق رای دادن برخوردار هستند که ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ نفر از آنها مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار نفر نیز زن هستند.

بنا به این گزارش، انتخابات در ۲۰۸ حوزه و بیش از ۵۴ هزار منطقه انتخاباتی برگزار شده و نیز برای اقلیت های مذهبی ۵ حوزه انتخاباتی ویژه تئشکیل داده شده بود.

روزنامه "ینی مساوات نیز با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در ایران نوشت : کارشناسان پیروزی محافظه کاران در این دوره انتخابات را پیش بینی کردند.

به گزارش این روزنامه، بیش از ۱۵ هزار داوطلب نامزدی خود را در این دوره انتخابات معرفی کردند ولی تعدادی از آنان در مراحل بعدی از نامزدی خود منصرف شده و نامزدی تعدادی نیز از سوی شورای نگبهان تایید نشد.

پایگاه خبری "سلام نیوز " هم در گزارشی با اشاره به اعلام نتایج غیررسمی انتخابات پارلمانی در ایران نوشت : بر اساس نتایج اولیه در این دوره انتخابات محافظه کاران پیشی گرفتند.

شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از جمله "آذ. تی. وی "، "آ. تی. وی "، "آ. ار. بی"، "لیدر" در گزارش های خبری خود  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران را انعکاس دادند.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی باکو بازتاب در رسانه‌های خارجی پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی باکو بازتاب در رسانه های خارجی انتخابات مجلس شورای اسلامی باکو بازتاب در رسانه های خارجی دوره انتخابات انتخابات پارلمانی حضور فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی