Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@04:38:14 GMT

مخالفت پلیس با کاهش مجازات مجرمان موادمخدر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۷۵۷

مخالفت پلیس با کاهش مجازات مجرمان موادمخدر

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خواستار تجدید مجازات مجرمان موادمخدر در قانون شد.

سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال کاهش مجازات‌ مجرمان موادمخدر نظیر قاچاقچیان و خرده فروشان اظهارکرد:‌ در گذشته زمانی‌که قانونگذار برای مجرمان موادمخدر قانون را تدوین کرد، واقع‌بینانه با موضوع روبه‌رو و این قانون تدوین شد، چرا که این افراد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و حتما باید مجازاتشان سنگین تر از چیزی که هست بشود، نه اینکه تقلیل پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پلیس مخالف کاهش مجازات این مجرمان است، گفت: امیدواریم دوستان مقداری این بحث‌هایی را که در سایر کشورها وجود دارد بررسی کنند. مدتی قبل گزارشی می‌خواندم که در یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی که اتفاقا خیلی هم ادعای رعایت مسائل حقوق بشری را دارند، خرید و فروش موادمخدر جرم است و تحت هر شرایطی عاملان آن به زندان می‌روند. این نشان می‌دهد که در مبارزه با موادمخدر نباید تعارف و شوخی داشت.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تاکید بر اینکه ما اینجا نباید با این جرائم خوشبینانه برخورد کنیم، تصریح کرد: حتما مجازات‌های سنگین برای جرم خرید و فروش موادمخدر بازدارنده است و جامعه را واکسینه می‌کند. امیدواریم که افرادی که این مسائل را دنبال می‌کنند حتما به این مساله مهم توجه کنند.

زاهدیان درباره اینکه آیا پلیس نظرش را به این افراد اعلام کرده، گفت: ما نظراتمان را گفته‌ایم اما افرادی که دنبال این موارد هستند بعضا به دلایلی توجیه پذیر هم نیستند. امیدواریم در مجلس جدید این مسائل بهتر پیگیری شود و در آینده در این زمینه قوانین بهتری داشته باشیم.

لینک کوتاه: asriran.com/002zzV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مواد مخدر مجازات مجرمان موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سرهنگ "حسن درستی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به شهرستان "ارومیه" می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی و هماهنگی‌های قضائی و رصد مسیر‌های تردد، خودرو‌های مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان ادامه داد: در نهایت با عملیات ضربتی پلیس، خودروی متهمان در مسیر "ارومیه-تبریز" توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۱۲ کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۶ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاورد‌های پلیس، ضروری است همکاری‌های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب