Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی آمادگی دارند که براساس پروتکل های کشوری جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام دهند.

ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان یکی از اعضای ستاد بحران در جلسات مختلف حضور پیدا کرده است و اقدامات لازم را در جهت جلگیری از شیوع ویروس کرونا انجام میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت به بیماران مستعد ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کامل صورت گرفته است و بیماران مشکوک به این بیماری نیز ضمن مراقبت‌های لازم، در بعضی از مراکز ملکی تأمین اجتماعی و یا مراکز معین، بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند. 

وی یادآور شد: از مواردی که مشکوک به بیماری کرونا هستند، در مراکز ملکی تأمین اجتماعی آزمایش‌های لازم صورت می‌گیرد و  در بدو ورود به مراکز درمانی این سازمان، بیماران اسکرین می‌شوند و مواردی که مشکوک به بیماری‌های تب‌دار و ویروس کرونا باشند از دیگر بیماران جدا خواهند شد و تحت درمان و مداوا قرار می‌گیرند. 

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم در مراکز درمانی صورت گرفته است و از طریق کانون بازنشستگان هم به بازنشستگان اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است. 

آفریده تأکید کرد: تأمین اجتماعی هم مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در این خصوص انجام وظیفه می‌کند، چرا که متولی اصلی در این حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ما نیز همراه با این وزارتخانه، یک استراتژی واحدی را پیش می‌بریم. 

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی هم آمادگی لازم را دارند که براساس پروتکل های کشوری جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی ادامه داد: ما در بازه زمانی پیک دوم آنفلوانزا در کشور قرار داریم و هم‌زمان ویروس کرونا هم شیوع پیدا کرده است و چون علائم این دو بیماری نزدیک به هم است، بعد از بستری بیمار، اقدامات تشخیصی را انجام خواهیم داد و براساس پروتکل‌ها، در صورت تأیید بیماری کرونا، یا در مراکز ملکی و یا در مراکز درمانی وزارت بهداشت، روند درمان آنها انجام می‌شود و ما اعتقاد داریم که باید در این خصوص وحدت رویه داشته باشیم. 

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی براساس پروتکل‌ها ضدعفونی دائمی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان وزارت بهداشت اجتماعی ویروس کرونا مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی براساس پروتکل بیماری کرونا وزارت بهداشت مراکز درمانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو