Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه هنوز تاریخ جلسه رای اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی تعیین نشده گفت، این امر پیش از اطلاع از خط مشی کابینه و ارسال اسامی وزراء به پارلمان ممکن نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا این لحظه خط مشی و اسامی وزرای کابینه آتی به پارلمان ارائه نشده است و تنها در صورتی که این امر محقق شود، اقدامات لازم برای برگزاری جلسه اعطای رای اعتماد آغاز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلبوسی گفت: ساختار پارلمان بر این اساس است که در صورت برنامه‌ها و دستورکار کابینه به پارلمان، رئیس پارلمان باید آن را به کمیته‌ای ویژه به ریاست یکی از معاونان خود ارائه دهد تا آنها گزارشی را پیش از اعطای رای اعتماد آماده کنند.

رئیس پارلمان عراق در ادامه نسبت به پیامدهای هرگونه اقدام غیرقانونی و خارج از چارچوب هشدار داد.

این مسؤول عراقی در ادامه گفت: هدف از تشکیل کابینه‌ خروج از بحران است و نمی‌خواهیم دولتی تشکیل شود که سلامت اجتماعی را به خطر انداخته و یا شکافی میان طبقات اجتماعی عراق ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: رئیس پارلمان و معاونان آن از همان لحظه اول به دنبال کسب توافق درباره تصمیمات خود بوده‌اند.

حلبوسی با اشاره به اینکه کمیساریای سابق شش ماه پس از تشکیل خود، انتخابات را برگزار کرد، گفت: جدیتی از طرف نخست وزیر مکلف در تعیین تاریخی برای انتخابات زودهنگام نمی‌بینم.

رئیس پارلمان عراق افزود: قانون انتخابات در هفته اول پس از پایان تعطیلی پارلمان منتشر خواهد شد به شکلی که هدف کابینه آتی برقراری امنیت، بازگرداندن اقتدار کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام باشد.

این مسؤول عراقی ادامه داد: عراق در طول ماه‌های گذشته رنج بسیاری را متحمل شده و گروه‌های سیاسی باید برای خروج از این بحران، رویکرد روشنی که خواسته‌های تظاهرکنندگان را برآورده کند، در پیش بگیرند.

حلبوسی از علاوی خواست مساله انتخابات در اولویت‌هایش باشد و تاریخی را برای برگزاری انتخابات زودهنگام مشخص کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت عراق رئیس پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفر خود به تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • حماس و حزب الله بدون غافلگیری هم بجنگند کابینه از هم می‌پاشد
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا