Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:36:23 GMT

برگزاری مانور ضد عفونی و بهداشت در مدارس

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۳۲۲

برگزاری مانور ضد عفونی و بهداشت در مدارس

دمنه از برگزاری مانور ضد عفونی و بهداشت در مدارس در روز یکشنبه (۴ اسفند ماه) خبر داد.

«مهدی دمنه» با اشاره به تشخیص یک مورد کرونا ویروس در استان مرکزی و تاکید بر اهمیت سلامت و بهداشت دانش آموزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فردا یکشنبه 4 اسفند در مدارس استان مانور بهداشت و سلامت با حضور مربیان و رابطین بهداشت برگزار می شود و علاوه بر ضد عفونی مدارس و سرویس های بهداشتی آموزش های لازم نیز به دانش آموزان ارایه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه بخشنامه اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماریهای واگیردار و تنفسی، آنفولانزا و کرونا به مدارس استان ابلاغ شد، افزود: این بخشنامه به مدارس ابلاغ شده و از فردا همزمان با ورود دانش آموزان در مدارس اجرایی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: معاون تربیت بدنی و سلامت از همکاران محترم مدیران، مراقبین و رابطین سلامت مدارس درخواست کرد که با نهایت دقت در راستای عملیاتی شدن مفاد این بخشنامه اهتمام نمایند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: مدیران مدارس در اسرع وقت از محل سرانه ابلاغی اخیر نسبت به تأمین مواد ضدعفونی و گند زدا کننده و صابون مایع در سرویس های بهداشتی  اقدام نموده و همه مدارس با استفاده از مواد گندزدا  مانند: وایتکس و محلول های الکلی(طبق دستور مصرف روی کالا) نسبت به گندزدایی روزانه، کلاس ها و راهروها، دستگیره درها، نرده ها، رادیاتورها، تلفن، موس وکیبرد رایانه های مدارس و... اقدام نمایند.

 

دمنه با تاکید بر اینکه این اقدام الزاما بصورت هماهنگ در کلیه مدارس از روز یکشنبه 4 اسفند ماه توسط مدیریت، عوامل اداری و خدماتی آموزشگاه در راستای کمپین پیشگیری از کرونا و قبل از حضور دانش آموزان باید صورت گیرد اضافه کرد:  مراقب سلامت، رابط سلامت یا یکی از پرسنل آگاه به مباحث بهدا شتی آموزشگاه در بدو ورود روزانه دانش آموزان به مدرسه، نسبت به شناسایی بیماران(با توجه به علائم ظاهری افراد یا دارابودن تب قابل لمس با پشت دست)اقدام و افراد بیمار یا مشکوک به علائم سرماخوردگی را جداسازی نموده و با اطلاع والدین ایشان به منزل ارجاع و مرخص نمایند.

 

وی ادامه داد: به همکاران دارای علائم بیماری های واگیر دار، آنفولانزا، سرماخوردگی نیز باید مرخصی الزامی داده شوند و در مراسم آغازین آموزشگاه ضمن آگاه سازی دانش آموزان در زمینه راه های شیوع بیماریهای واگیر خصوصا کرونا و آنفلوانزا، با توجه به پیام های سلامت نسبت به آموزش پیشگیرانه آنان اقدام نمایند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی، تب و درد بدن را دارند از ورود به مدرسه خودداری کنندف هیچ مشکلی به لحاظ غیبت از سوی مدرسه برای آنها به وجود نخواهد آمد و مدیران مدارس موظف به همکاری با والدین در این زمینه هستند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان