استفاده ازمشاوران انتظامی در فیلمها نمادین است
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۹۰۹
به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فیلمهای پلیسی و جنایی مخاطبان بسیاری دارند، اما انگار دست اندرکاران این حوزه، نیازمند مخاطبان بیشتری هستند؛ به همین دلیل سکانسهایی را ایجاد میکنند که در دنیای واقعی صحت ندارد، اما ممکن است مخاطبان بیشتری برایشان فراهم کند.
در برخی از این فیلم ها، چیزهایی میبینیم که بسیار عجیب است، به عنوان مثال پیدا کردن یک شخص بی هویت در عرض پنج دقیقه یا مثالهای دیگری که همه ما در این سبک فیلمها شاهدش هستیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دیدن این سکانسها برای مخاطبان جذاب است، اما باعث ایجاد سوالات مختلفی در ذهن آنها میشود که آیا این مسائل واقعی است یا خیر. اکثر مخاطبان برای یافتن پاسخ پرسش هایشان به سراغ تیتراژ میروند و و با دیدن نام مشاوران انتظامی، متقاعد میشوند که این مسائل تخیلی زیر نظر کارشناسان رسمی ناجا تولید شده، پس حیقیت دارد.
از این رو، از رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره این سکانسهای عجیب و نظر کارشناسان ناجا پرسیدیم.
سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در تیتراژ همه سریالها و فیلمهای سینمایی، نام و نشان یک مشاوره انتظامی دیده میشود، اما این مشاوران افرادی هستند که کار عملیاتی نکرده اند و تجربه کافی ندارند.
وی افزود: کارگردانها برای دریافت مجوزهای لازم از وزارت ارشاد، نیازمند نام یک مشاوره انتظامی هستند و معمولا فقط از نام عدهای استفاده میکنند، اما مشاوره انتظامی صورت نمیگیرد.
سرهنگ کاظمی ادامه داد: استفاده از نام این افراد، بیشتر تشریفاتی و برای دریافت مجوز است وگرنه افرادی که نام آنها برده میشود، متخصص این کار نیستند.
وی افزود: این افراد تنها میخواهند الزامات وزارت ارشاد را انجام دهند و بحث مشاوره اصلا در دستور کارشان نیست.
رئیس پلیس فتا پایتخت در پاسخ به این سوال که ناجا به اینگونه مشاورههای نمادین اعتراضی میکند؛گفت: ما فرصت نکاه کردن به فیلمها و سریالها را نداریم، اما معاونت فرهنگی ناجا قاعدتا این مسائل را پیگیری میکند.
میزان
انتهای پیام/
20 / 20 مشاوران انتظامی فیلمهای پلیسی و جنایی رئیس پلیس فتا پایتخت سرهنگ تورج کاظمی استفاده از مشاوران انتظامی در فیلمهامنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: مشاوران انتظامی رئیس پلیس فتا پایتخت مشاوران انتظامی رئیس پلیس فتا فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تهیهکننده نونخ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته میشود
اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
منبع: تسنیم
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون