Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:25:39 GMT

تولید ۲.۶ میلیون تن شیر در کشور طی ۶ ماه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۰۸۳

تولید ۲.۶ میلیون تن شیر در کشور طی ۶ ماه

مرکز آمار ایران اعلام کرد تولید شیر شش ماهه اول سال ١٣٩٨ درگاوداری‌های صنعتی کشور حدود ٢,٦ میلیون تن بوده است. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم نتایج حاصل مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که تعداد گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٨، حدود ٢٧ هزار واحد بوده که نسبت به سال ١٣٩٥ بیش از ٦ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارگیری از گاودار‌ی‌های صنعتی با سه هدف بهنگام‌سازی فهرست گاوداری‌های صنعتی، تهیه اقلام مورد نیاز حساب‌های ملی و تولید آمارهای مهم در این رشته فعالیت، در پائیز سال ١٣٩٨ توسط مرکز آمار ایران اجرا شد. برای اجرای این آمارگیری از ٤٦٨ نفر نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) استفاده شد.

اولویت اقتصادی مجلس قوی| قائم‌مقام خانه کشاورز: راه نجات اقتصاد ایران از شکوفایی کشاورزی می‌گذردشیرزاد: حضور نظام صنفی کشاورزی در میادین میوه و تره بار ضروری استاولویت اقتصادی مجلس قوی|وزیر اسبق کشاورزی: مجلس یازدهم تصدی‌گری اقتصاد را از دولت بگیرداطلاعیه هواشناسی کشاورزی برای روزهای آینده

نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد که تعداد گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٨، حدود ٢٧ هزار واحد بوده که نسبت به سال ١٣٩٥ بیش از ٦ درصد افزایش یافته است. یافته های حاصل از این طرح نشان می دهد که ٦٢ درصد گاوداری های صنعتی به فعالیت تولید شیر و ٣٨ درصد به فعالیت پروار بندی مشغول بوده اند.

تعداد گاو و گوساله در دوره آمارگیری (١٥ مهر لغایت ١١ آبان) در سال ١٣٩٨، حدود ١,٧ میلیون رأس بوده که نسبت به زمان مرجع در سال ١٣٩٥، بیش از ٢١ درصد افزایش یافته است.

مقدار تولید شیر گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٧ بیش از ٥ میلیون تن بوده که نسبت به سال ١٣٩٤ بیش از ٢٢ درصد افزایش یافته است. مقدار تولید شیر در شش‌ماهه اول سال ١٣٩٨ نیز حدود ٢,٦ میلیون تن بوده است.

تعداد دام پروار شده گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٧ حدود 650 هزار رأس بوده که افزایش ٢١ درصدی را نسبت به سال ١٣٩٤ نشان می‌دهد. تعداد گاو و گوساله پروار شده در ٦ ماهه اول سال ١٣٩٨ حدود ٣٤٧ هزار رأس بوده است.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مرکز آمار کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گاوداری های صنعتی بوده که نسبت درصد افزایش نشان می دهد نسبت به سال مرکز آمار تولید شیر میلیون تن سال ١٣٩٨

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

به گزارش قدس خراسان، به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه "ایکس‌ری" کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور مواد مزبور که از نوع هرویین فشرده و شیشه بود را کشف کنند.

این مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود با هوشیاری و دقت عمل کارشناسان مزبور کشف شد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور