Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها در نهادینه کردن و آموزش معارف مدیریت سبز گفت: دانشگاه‌ها به عنوان قطب علمی کشور و با دارا بودن سرمایه‌های عظیم فکری، نقش مهمی در ارائه برنامه‌های دقیق و علمی اجرایی برای مدیریت کارآمد محیط زیست در سطح استانی و کشوری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور در چهارمین جلسه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه‌ها با بیان اینکه استقرار الگوی مدیریت سبز در سازمان‌های مختلف، نقشی موثر در مدیریت مصرف منابع (آب، انرژی، کاغذ و …) داشته و منجر به حفظ محیط زیست و افزایش بهره‌وری خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه، اکثر مشکلات زیست محیطی از عادت‌ها و رویکردهای اشتباه نشات می‌گیرد، ارائه الگوی رفتاری پایدار ضروری است و در این راستا، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های ملی به منظور دست‌یابی به توسعه پایدار، استقرار نظام مدیریت سبز است.

وی با اشاره به وظایف محوری وزارت علوم تحت عنوان نهادینه کردن مفهوم مدیریت سبز و توسعه پایدار در جامعه و ارائه الگوی نظری عملی مدیریت سبز، در خصوص نقش وزارت علوم در پرورش استعدادهایی از این نوع گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با بررسی معضلات جدید زیست محیطی، راه حل‌های پیش‌گیرانه را جهت حفظ محیط زیست ارائه کنند. لذا ضمن بهره‌گیری از تخصص‌های متنوع، زمینه اشتغال و فرصت‌های شغلی جدید را برای نیروهای تحصیل کرده و شرکت های دانش بنیان در حوزه های مرتبط فراهم کنند.

دکتر نظرپور در خصوص اقدامات آتی وزارت علوم در جهت تقویت اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها گفت: به‌روزرسانی دستورالعمل مدیریت سبز و تدوین دستورالعمل جدید مدیریت سبز به دلیل ضرورت، تدوین سیاست‌های آتی با مشارکت کلیه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، بررسی عملکرد دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در جلسات دوره‌ای و ایجاد کرسی مدیریت سبز در یونسکو برای وزارت علوم از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در جهت تقویت اعمال مدیریت سبز در دانشگاه ها است.

وی همچنین تعامل با سازمان‌های مختلف در جهت حل مشکلات زیست محیطی و مدیریت سبز، تدوین گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز توسط تیم‌های تخصصی برای ارایه به هیات دولت توسط مقام عالی وزارت وتهیه مستند فعالیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبزرا از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای تقویت اعمال مدیریت سبز در دانشگاه ها ذکر کرد.

دکتر نظرپور همچنین در زمینه‌های تعاملات برون سازمانی، به همکاری مستمربا شهرداری تهران در زمینه های حمل و نقل، آلودگی هوا، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند، توسعه فضای سبز و مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: در این راستا همکاری مناسبی با سازمان حفاظت محیط زیست در مواردی از قبیل فرسایش خاک، تخریب جنگل، پوشش گیاهی، تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و احیای قنات و مدیریت پسماند داریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،وی همچنین بهره‌گیری از تجربیات وزارت علوم در سیاست‌گذاری‌های کلان ملی در حوزه مدیریت سبزو توسعه آموزش در حوزه توسعه پایدار در دستگاه‌های دولتی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست (فرهنگ سازی، نهادینه کردن و انتقال تجربیات) را از دیگر موارد تعامل وزارت علوم با سازمان حفاظت محیط زیست ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشكلات زيست محيطي مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری حوزه مدیریت سبز مدیریت سبز نهادینه کردن دانشگاه ها وزارت علوم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از توفیقات بزرگ ما در ساختار نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تعامل برای دستیابی به یکپارچگی، ادغام نظام ارائه خدمات سلامت و نظام آموزش علوم پزشکی بود، نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی است که با ادغام با نظام آموزش و پژوهش در علوم پزشکی یک الگوی منحصر به فردی را در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه و مردم میهن عزیز اسلامی مان ارائه کرده است.

وی افزود: اهداف اصلی نظام آموزش علوم پزشکی ادغام یافته در نظام سلامت افزایش ظرفیت تربیت دانشجو، افزایش تعداد دانشکده ها، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد تخت های آموزشی، افزایش تماس دانشجو با جامعه، افزایش حضور دانشجو در محیط ارائه خدمات و طرح مسائل سلامت در آموزش است.

عین اللهی افزود: راهبردهای اصلی نظام آموزش علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه و مسائل جامعه و صلاحیت جامعه است.

وزیر بهداشت افزود:هماهنگی های وزارت بهداشت با بنیاد نخبگان در خصوص جذب نخبگان بدون فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی کشور با هدف ایجاد انگیزش و ماندگاری نخبگان برای آموزش علوم پزشکی کشور حرکتی با خروجی مفید بود.

وی افزود: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی انجام داد.

عین اللهی تدوین آیین نامه تسهیل و افزایش مدت زمان مرخصی زایمان و ایجاد تسهیلات جهت مادران باردار در دوران دستیاری را نیز برخی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت در راستای افزایش امید و انگیزه به دستیاران عنوان کرد.

در پایان این مراسم گروه های برتر جشنواره شهید مطهری و اساتید برتر دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر شد.

کد خبر 6094628

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود