Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش طرح اقدام ملی مسکن خبر داد: از کل برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ۶۰ درصد واحدها (بالغ بر ۹۶ هزار واحد) در قالب فروش اقساطی و ثبت نام اعلام و ۳۳ هزار واحد نیز در قالب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته اند.

 

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در همایش طرح اقدام ملی مسکن به ارائه گزارشی از وضعیت کلی این طرح در شهرهای جدید کشور پرداخت و گفت: از ۱۹۵ هزار واحد واحد مسکونی برنامه‌ریزی‌شده این طرح، جهت پاسخگویی به بازار مسکن کلانشهرها در شهرهای جدید کشور، در حال حاضر ۱۶۱ هزار واحد، دارای برنامه اجرایی و ۳۳ هزار واحد نیز در مرحله جانمایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: طبق آمار موجود از ۱۶۱ هزار واحد مذکور، عملیات اجرایی ۶۲ هزار واحد در قالب ساخت و محله‌سازی آغاز و ۹۸ هزار واحد دیگر در شرف اجرا هستند. همچنین، از کل برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ۶۰ درصد واحدها بالغ‌بر ۹۶ هزار واحد در قالب فروش اقساطی و ثبت نام اعلام و ۳۳ هزار واحد نیز در قالب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته اند.

 

طاهرخانی در ادامه با تاکید بر این‌که در این راستا، مجموعه‌های حقوقی برای نظارت بر امور اجرایی و آغاز عملیات ساخت اراضی واگذار شده در سطح شهرها، فعال شده‌اند، گفت: بر اساس استقبال موجود ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز به‌صورت مشارکتی مبادله و ۹هزار و ۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با مجموعه‌های مختلف در دست اقدام هستند.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین از تاییدصلاحیت ۴۵ هزار نفر ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت: از ۹۶ هزار واحد ثبت‌نام‌شده تاکنون ۶۹ هزار واحد، همراه با طرح‌های جامع و تفصیلی لازم، جانمایی و تنها مواردی در شهرهای تهران و اصفهان برای تکمیل مساله طرح تفصیلی نیاز به ورود جدی و بررسی بیشتر دارند.

 

به گفته این مقام مسئول سایر شهرهای جدید نیز در روند طرح اقدام ملی مسکن، از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و شهرهای جدید بهارستان و پرند در پیشبرد کار در کمیسیون ماده پنج نیازمند همکاری، هستند.

 

او، در بخش دیگری از این گزارش، اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از تایید صلاحیت‌شدگان به کارگزاری‌های طرح اقدام ملی در شهرهای جدید، مراجعه‌ کرده‌اند و از این تعداد، سه هزار و ۵۰۰  مورد تشکیل پرونده در سطح شهرهای جدید اعلام شده که این رقم همواره رو به افزایش است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید با هدف پرهیز از تکرار مشکلات و مسائل گذشته، ملاحظاتی را در نظر دارد که اختصاص اراضی مرغوب و با کیفیت، اتخاذ رویکرد محله‌محوری و تامین خدمات و زیرساخت‌های لازم، اسکان طراحی واحدها برای تمامی اقشار اجتماع، توجه به موضوع مرغوبیت و ارزش‌گذاری واحدها، کیفیت مناسب واحدهای مسکونی و استفاده از نهادهای حرفه‌ای و نقش‌آفرینی شرکت عمران به‌عنوان ناظر و مدعی حقوق مردم در برابر کارفرما از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

 

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، او در پایان با تاکید بر ضرورت تطابق، ساز‌وکار و مکانیسم پرداخت پروژه‌ها با نظام فنی و اجرایی کشور، بیان کرد: نکته قابل‌توجه دیگری که تلاش داریم در روند اجرای این طرح به آن توجه کنیم، پرهیز از ورود پروژه‌های بزرگ‌مقیاس به طرح است؛ چراکه این اقدام، طرح را از یک پروژه مسکونی به شهرسازی تبدیل می‌کند و این امر از عهده توان مالی موجود خارج است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: طرح اقدام ملی در شهرهای جدید طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی واحد نیز شرکت عمران هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید

آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهر‌های جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحد‌های خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به ما می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان) عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحد‌های آن همچنان در حال تحویل است، واحد‌های مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

منبع: تسنیم

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد