Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@21:48:15 GMT

بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۹۷۰

بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید روح الله لطیفی با اشاره به سابقه جابجایی کالا از ایران به عراق اظهار کرد: از سال‌های گذشته کامیون‌های ایرانی وارد عراق نمی‌شدند و کامیون‌های عراقی با پلاک عراق در گمرکات ایران بارگیری و کالاها را به عراق منتقل می‌کردند.

وی افزود: اخیرا در استان‌ واسط عراق (بامرکزیت کوت) تخلفات اداری رخ داده و تعدادی از مسئولان در این استان دستگیر شدند که مسئولان گمرک هم جزو افراد دستگیر شده‌، بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث شده تصمیم‌گیری در این استان عراق که همجوار استان ایلام ایران قرار دارد، دچار مشکل شود و کامیون‌های خالی عراق نتوانستند از دوشنبه گذشته وارد مرز مهران برای تحویل بار شوند.

لطیفی در مورد این که چه زمانی مشکل مذکور برطرف خواهد شد، توضیح داد: آخرین اخبار حاکی از آن است که برخی تجار و تشکل‌های صنفی در حال مذاکره با معاون استانداری استان واسط هستند و مشکل به زودی حل خواهد شد. در واقع مذاکراتی هم توسط بخش خصوصی، مقامات استانی و اداره کل گمرک ایلام و تجار طرفین صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این مشکل طی یکی - دو روز آینده برطرف شود.

سخنگوی گمرک در مورد این که گفته می‌شود بسته شدن مرز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران است، نیز اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و به دلیل فقدان تصمیم‌گیری در گمرک عراق بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: استانها اقتصادی مرز مهران گمرك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

همچنین، در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

کد خبر 6095619

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان