Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:39:35 GMT

نمایشگاه بی‌سابقه پرتره‌های «‌ون‌گوگ»

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۷۴۴۷

نمایشگاه بی‌سابقه پرتره‌های «‌ون‌گوگ»

نخستین نمایشگاه ویژه پرتره‌ها و خودنگاره‌های «‌ونسان ون‌گوگ» در «موزه ون‌گوگ» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت دیلی، این نمایشگاه که «تصاویر: به تصویر کشیدن ‌ون‌گوگ»‌ نام دارد، با نمایش بیش از ۶۰ تابلو نقاشی، برای نخستین‌ بار در «موزه ون‌گوگ» پرتره‌ها و خودنگاره‌های این هنرمند را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که پرتره‌های این نمایشگاه در فاصله زمانی سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۲۰ خلق شده‌اند، این نمایشگاه تجربه‌ای چند جانبه از پرتره‌های این هنرمند ارائه می‌دهد.

خودنگاره «گوش باندپیچی‌شده» (۱۸۸۹)
 

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از پرتره‌های افراد سرشناس و مشهور در کنار خودنگاره‌های شناخته‌شده «ون‌گوگ» نمایش داده می‌شوند که از جمله آن‌ها به خودنگاره «گوش باندپیچی شده» متعلق به سال (۱۸۸۹) که از یک گالری هنری واقع در لندن امانت گرفته شده است و خودنگاره مشهور دیگری که از موزه ملی «اسلوو» امانت گرفته شده، می‌توان اشاره کرد.

پرتره «اداوارد مونک» و «گوستاو کوربه» از جمله پرتره‌های قابل توجه نمایشگاه «تصاویر : به تصویر کشیدن ‌ون‌گوک»‌ محسوب می‌شوند.

در این بین آثار هنرمندان معاصر و مدرنی که آثارشان را تحت تاثیر خودنگاره‌های «‌ون‌گوگ» و فیلم‌هایی که بر اساس زندگی او ساخته شده است، خلق کرده‌اند نیز نمایش داده خواهد شد.

یکی از آثار حاضر در نمایشگاه خودنگاره‌ی نادری از «ونسان ون‌گوگ» است که برای سال‌های متوالی در صحت اصالت آن تردید وجود داشت، اما چندی پیش محققان اعلام کردند این تابلو نقاشی در حقیقت یک اثر اصیل از این هنرمند مشهور هلندی است.

این نمایشگاه تا بیست و چهارم ماه «می» سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

«ونسان ون‌گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

وی فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونسان ون گوگ نمایشگاه هنري نقاشي ون گوگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم

دمای هوا در شهر مانیل پایتخت فیلیپین به ۳۷ درجه سانتیگراد رسیده و مقامات باغ وحش شهر به ببر‌ها خوراکی‌های منجمد تهیه شده از خون حیوانات را می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه