Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «سرگئی ریابکوف» روز شنبه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: آمریکا به تمرین سناریوی بکارگیری محدود سلاح اتمی ازجمله استفاده از آن در حمله به روسیه در قالب رزمایش ستادی فرماندهی ادامه می دهد.

 وی افزود: ما این گونه اقدامات را محکوم می کنیم زیرا آمادگی واشنگتن برای رویارویی و حرکت بسوی کاهش سطحی که پس از آن می توان سلاح اتمی بکار برد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دیپلمات ارش روس با انتقاد از این اقدام آمریکا اظهار داشت: واشنگتن بجای اینکه به تلاش ها برای تقویت سیستم کنترل تسلیحات ازجمله سیستم های موشکی هسته ای تمرکز کند، بازی خطرناکی را شروع کرده است.

ریابکوف تصریح کرد: ما به نوبه خود همانطور که بارها اعلام کرده ام فقط در دو مورد استفاده از سلاح اتمی را ممکن می دانیم. مورد اول اینکه با بکارگیری هر گونه سلاح کشتار جمعی به روسیه حمله شود و مورد دوم اینکه تهاجمی به روسیه با بکارگیری تسلیحات متعارف در ابعادی انجام گیرد که موجودیت کشور ما به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: هیچگونه سناریوی دیگری که مقامهای آمریکایی در مورد بکارگیری سلاح اتمی به روسیه نسبت می دهند وجود ندارد. 

 معاون وزیر خارجه روسیه گفت: هر گونه بحث مبنی بر اینکه ما چگونه می توانیم مطابق با دکترین تشدید تنش ها به منظور تشنج آفرینی اقدام کنیم سخن پراکنی بی پایه و اساس است. 

گفتنی است ایالات متحده آمریکا در پی یک تمرین نظامی، چگونگی حمله نظامی به روسیه را شبیه سازی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام نظامی پنتاگون خاطرنشان کرد: آمریکا یک تمرین کوچک انجام داد که در طی آن در صورت حمله هسته‌ای روسیه،  چگونگی پاسخ تلافی جویانه آمریکا نشان داده شد.

این مقام نظامی پنتاگون با ابراز این مطلب در ادامه افزود: ما یک تمرین کوچک انجام دادیم. سناریوی موجود، اتفاقی در اروپا را شامل می‌شد که گویا  ما در حال انجام جنگ با روسیه بودیم و مسکو تصمیم گرفت از یک سلاح هسته‌ای ضعیف علیه یک مرکز نظامی ناتو استفاده کند. سپس ما وارد رایزنی‌های متعارف با وزیر دفاع و بعد رئیس‌جمهور شدیم تا بتوانیم درباره چگونگی پاسخدهی تصمیم بگیریم. 

ریابکوف در ادامه سخنان خود گفت: ما بار دیگر از شرکای آمریکایی می خواهیم طراحی های نظامی خود در این زمینه را پایان دهند و این فرمول باقی مانده از زمان شوروی سابق را تایید کنند که جنگ اتمی طرف پیروز نخواهد داشت و هیچگاه نباید آغاز شود.  

وی ادامه داد: عدم علاقه مندی امریکا برای تایید این فرمول، این زمینه را برای ما بوجود می آورد تا نتیجه گیری کنیم مقامهای آمریکایی واقعا به تدارک سناریوی بکارگیری سلاح اتمی بپردازند.   

لازم به ذکر است بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا حدود یک سال پیش نیز برای آمادگی در مقابل تجهیزات اتمی روسیه، حملات هسته‌ای به این کشور را تمرین کردند.

 این تمرین اواسط فروردین ماه سال ۹۸ برگزار شد و بمب‌افکن‌های راهبردی بی – ۵۲ آمریکا که در اسفند ماه سال گذشته (مارس) به پایگاه‌های نظامی اروپا منتقل‌شده بودند، در نزدیکی منطقه کالینگراد در غرب روسیه، حملات هسته‌ای به این کشور را تمرین کردند.

برچسب‌ها روسیه پنتاگون ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه پنتاگون ایالات متحده آمریکا روسیه پنتاگون ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد