Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@08:08:38 GMT

تمرینات قدرتی؛سدی برابرضعف‌وبیماری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۰۱۴

ورزش فقط گزینه ای برای حفظ تناسب اندام نیست و می دانیم که یکی از ارکان اصلی حفظ سلامت بدن انسان است. ناطقان: به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، بدون فعالیت بدنی منظم، زندگی طولانی و سالم دشوار خواهد بود و همچنین حفظ استقلال با افزایش سن چالش برانگیز می شود.

حتی برای افرادی که لزوما از ورزش کردن لذت نمی برند، به ویژه در ماه های سرد سال، فعالیت های ساده ای مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قبیل فعالیت ها نیز می توانند به افزایش ضربان قلب و تقویت عضلات کمک کنند.

اگر قصد دارید درباره این که کدام نوع تمرینات ورزشی برای شما مناسب است، تصمیم گیری کنید، آگاهی از این که انواع مختلف تمرینات ورزشی چه فوایدی به همراه دارند، اهمیت دارد. از این طریق می توانید برنامه ورزشی خود را بر اساس نیازهای سلامت خاص خود شکل دهید.

به عنوان مثال، افرادی که قصد دارند قلب و ریه ها خود را تقویت کنند یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند، باید توجه ویژه ای به تقویت این اندام ها داشته باشند، در شرایطی که برخی دیگر ممکن است انجام ورزش را برای بهبود مواردی مانند ضعف عضلانی و کمبود انرژی مد نظر قرار دهند. در مورد دسته نخست تمرینات هوازی و برای دسته دوم تمرینات قدرتی می توانند مفید باشند.
تمرینات قدرتی در برابر تمرینات هوازی

تمرینات هوازی یا ایروبیک، مانند دویدن یا شنا، برای تقویت قلب و کمک به استفاده کارآمدتر بدن از اکسیژن طراحی شده اند.

از سوی دیگر، تمرینات قدرتی، مانند کار با وزنه و استفاده از کش های مقاومتی، برای ساخت عضلات و کمک به عملکرد بهتر آنها کاربرد دارند.

البته این به معنای آن نیست که تمرینات هوازی به سلامت استخوان ها یا عضلات کمک نمی کنند و یا تمرینات قدرتی در تقویت سیستم قلبی عروقی و افزایش طول عمر انسان نقشی ندارند.

در حقیقت، یک مطالعه نشان داد افراد مسنی که تمرینات قدرتی انجام می دادند، نسبت به آنهایی که ورزش نمی کردند، 41 درصد احتمال کمتری داشت مرگ ناشی از یک رویداد قلبی را تجربه کنند و همچنین احتمال مرگ ناشی از سرطان برای آنها 19 درصد کمتر بود.
تمرینات قدرتی تنها به معنای افزایش قدرت بدن نیست

ابتدا، با چهار فایده سلامت که به واسطه انجام منظم تمرینات قدرتی رخ می دهند، آشنا می شویم.

استخوان های قوی‌تر. با افزایش سن، احتمال ابتلا به پوکی استخوان نیز افزایش می یابد. هنگامی که از بین رفتن استخوان از ساخت آن پیشی می گیرد، استخوان های بدن انسان نازک و شکننده شده و احتمال شکستگی ناشی ار فعالیت های معمولی مانند بلند کردن اشیاء یا خم شدن نیز افزایش می یابد. تمرینات قدرتی می توانند از این شرایط پیشگیری کرده یا در صورت ابتلا، با تحریک فعالیت سلول های استخوان ساز از وخیم‌تر شدن پوکی استخوان پیشگیری کنند. مفاصلی که برای انجام تمرینات مورد استفاده قرار می گیرند، مانند مفصل ران، ستون فقرات و مچ دست ها نیز مکان هایی هستند که احتمال بیشتری دارد تحت تاثیر پوکی استخوان قرار بگیرند.

کاهش وزن. تمرینات قدرتی می توانند به تقویت کالری سوزی و کاهش چربی اضافه بدن کمک کنند. حفظ سلامت عضلات می تواند به پیشگیری از آسیب دیدگی هایی که از یک سبک زندگی کم تحرک ناشی می شوند و می توانند امید به زندگی را در انسان کاهش دهند، کمک کند.

بهبود تعادل. تقویت عضلات پا می تواند با ضعف و بی تعادلی که با افزایش سن رخ می دهد، مقابله کند. تمرینات ورزشی مربوط به پا و همچنین فعالیت های ساده ای مانند پیاده‌روی می توانند به تقویت نیم تنه پایینی بدن کمک کنند. افزایش قدرت و ثبات نیم تنه پایینی می تواند به معنای تعادل بهتر و پیشگیری از اتفاقاتی مانند زمین خوردن باشد که می تواند موجب شکستگی استخوان، ناتوانی و حتی مرگ شود.  

انعطاف پذیری بیشتر. ساخت و تقویت عضلات اطراف استخوان ها به افزایش انعطاف پذیری مفاصل و تسکین تورم کمک می کند. اگر با سفتی مفاصل ناشی از ارتریت مواجه هستید این به طور خاص می تواند مفید باشد.
آغاز تمرینات قدرتی

برای انجام تمرینات قدرتی الزاما نباید عضو یک باشگاه ورزشی باشید تا از فواید این تمرینات بهره‌مند شوید. حتی گاهی اوقات نیازی به تجهیزات خاص وجود ندارد. در ادامه چند نکته برای آغاز تمرینات قدرتی ارائه شده اند.

ابتدا بر روتین های بی نیاز از تجهیزات متمرکز شوید. تمرینات قدرتی از مقاومت برای کار کشیدن از عضلات استفاده می کند. در همین راستا، حرکاتی مانند شنا سوئدی و اسکوات می توانند مد نظر قرار بگیرند.

آرام آغاز کنید. برای آغاز تمرینات قدرتی دو جلسه 20 دقیقه ای در هفته را برنامه ریزی کنید و پس از مدتی می توانید تعداد جلسات را به سه تا پنج روز در هفته و هر جلسه به مدت 45 دقیقه افزایش دهید. هر میزان از تمرینات قدرتی که انجام می دهید برای شما مفید خواهد بود.

بدن را هیدارته نگه دارید و سالم غذا بخورید. نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید. همچنین، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مصرف میان وعده ای حاوی مقدار متعادل از کربوهیدارت ها برای تامین انرژی و پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی اهمیت دارد.

اگر در مورد انجام این نوع تمرینات ورزشی با محدودیت مواجه هستید، به خاطر داشته باشید که یوگا نیز به عنوان یک تمرین قدرتی در نظر گرفته می شود و برای بهبود تعادل نیز بسیار مفید است.

نکته ای که اهمیت دارد این است که از نظر بدنی فعال باشید و تمرینات ورزشی خود را آغاز کنید. منبع: عصر ایران برچسب ها: تمرینات قدرتی ، ضعف ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تمرینات قدرتی ضعف بیماری تمرینات قدرتی تمرینات ورزشی استخوان ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص ظرف های ضد سرطانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مس یک ماده معدنی کمیاب و ضروری برای بقا و زنده ماندن است. مس در همه بافت‌های بدن یافت می‌شود و در ساختن گلبول‌های قرمزخون و حفظ و نگهداری سلول‌های عصب و سیستم ایمنی نقش دارد. خواص مس برای بدن، می‌تواند به تشکیل کلاژن و جذب یون کمک می‌کند و در تولید انرژی نقش دارد. مس بیشتر در کبد، مغز، قلب و کلیه‌ها و عضله اسکلتی یافت می‌شود. مصرف کم و زیاد مس می‌تواند بر کارکرد مغز تاثیر بگذارد. کمبود مس با بیماری‌های آلزایمر، ویلسون و منکز (Menkes) ارتباط دارد. کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند منجر به بیماری قلبی-عروقی و دیگر مشکلات شود.


خواص مس برای بدن
مس برای طیف زیادی از کارکرد‌های اعضای بدن ضروری است
کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد بجز در شرایط خاص مثل بیماری منکز (Menkes)
مصرف مکمل‌های مس معمولا ضرورتی ندارد و ممکن است منجر به بهم ریختن تعادل شود.
بهم ریختن تعادل مس با بیماری آلزایمر ارتباط دارد.
به افراد توصیه می‌شود که قبل از مصرف مکمل مس باید با پزشک مشورت کنند.


مزیت‌های مس برای سلامتی
مس یک ماده مفید و ارزشمند است که در موادغذایی یافت می‌شود. مس یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. مس به همراه آهن به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمزخون را بسازند و به سالم نگهداشتن استخوان ها، عروق خون، اعصاب و سیستم ایمنی و همچنین به جذب آهن کمک می‌کند. کافی بودن مس در رژیم غذایی می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق و استئوپورز (پوکی استخوان) کمک کند.


مس برای سلامت قلب و عروق
پایین بودن سطح مس با بالارفتن کلسترول و فشارخون ارتباط دارد. یک گروه از محققان نشان دادند که مصرف مکمل‌های مس ممکن است برای برخی بیماران دچار نارسایی قلبی مطلوب باشد. مطالعات حیوانی، پایین بودن سطح مس را به CVD ارتباط دادند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کمبود مس می‌تواند همین اثر را بر انسان‌ها داشته باشد.


فرستادن سیگنال به عصب
مس همانند یک ترمز یا سوییچ است که سلول عصب را کنترل می‌کند. اگر مقادیر زیادی مس وارد یک سلول شود، این ماده مغذی می‌تواند فرستادن سیگنال به عصب را کاهش دهد. وقتی سطح مس در این سلول افت می‌کند، فرایند ارسال سیگنال از سرگرفته می‌شود.


کارکرد سیستم ایمنی
مصرف بسیار کم مس می‌تواند منجر به نوتروپنیا (Neutropenia) شود. این بیماری نوعی کمبود گلبول‌های سفید خون یا نوتروفیل است که با عفونت مبارزه می‌کنند. یک فرد با سطح پایینی از نوتروفیل، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عفونی است.

آشنا شویم با مکمل مولتی ویتامین مینرال: قرص مولتی کامپلیت هلث برست

استئوپورز (پوکی استخوان)
کمبود شدید مس با پایین آمدن تراکم موادمعدنی در استخوان و افزایش خطر استئوپورز (پوکی استخوان) ارتباط دارد. تحقیقات بیشتری نیاز است تا نحوه تاثیر کمبود مس بر سلامت استخوان و اینکه چگونه مکمل مس می‌تواند به پیشگیری و مدیریت استئوپورز کمک کند، مورد مطالعه قرار گیرد.


تولید کلاژن
مس نقش مهمی در حفظ و نگهداری کلاژن و الاستین دارد. دانشمندان چنین فرض کردند که مس ممکن است از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و این ماده مغذی همراه با دیگر آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به پیشگیری از پیری پوست کمک کند. اگر سطح مس در بدن کافی نباشد، بدن نمی‌تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژن که داربست استخوان را می‌سازد، جایگزین کند. این مسئله می‌تواند منجر به طیفی از مشکلات از جمله از کارافتادن مفصل شود، زیرا بافت‌های بدن بتدریج سست شده و تحلیل می‌روند.


آرتروز
مطالعات حیوانی نشان دادند که مس می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن آرتروز کمک کند و از همین رو مردم دستبند‌های مسی را به دور دست می‌بندند. با این حال هیچ مطالعه انسانی این موضوع را تایید نکرده است.


عمل آنتی اکسیدانی
مس می‌تواند از کارکرد آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و به کاهش تولید رادیکال‌های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها و DNA آسیب بزنند که این منجر به سرطان و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان