Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به آمادگی مدارس برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح مدارس گفت: فعالیت‌های این نهاد تمرکز بر بحث آموزش است و تا کنون جلسات مشترکی در این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاونان پرورشی و بهداشت و سلامت سراسر کشور داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌ها و فیلم‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیار معلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار داده شده است.

محمدی افزود: با همکاری شبکه‌های بهداشت و خانه‌های سلامت مناطق آموزش‌های چهره به چهره با حضور کارشناسان و متخصصان به مدارس ارائه و توصیه‌های لازم ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، نصب پوستر‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید ما رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: همچنین تاکید شده مدارسی که به سیستم آب گرم مجهز نیستند، تجهیز شوند.

وی درباره نصب و استفاده از ژل و مایع‌ها ضدعفونی کننده در مدارس گفت: این اقدامات برای مکان‌هایی انجام می‌شود که دسترسی به آب و صابون نیست، در مدارس آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی مراقبین سلامت مدارس داده شده، گفت: آموزش‌هایی نیز به صورت خوشه‌ای به تمامی مدیران مدارس توسط شبکه‌های بهداشت و همکاری ادارات سلامت مناطق ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: امسال چنین اقدامات مشابه و آموزش‌هایی نیز درباره بیماری آنفلوانزا به تمامی مدارس ارائه شده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

محمدی با بیان اینکه تا کنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط شبکه بهداشت ارائه نشده، افزود: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که در رابطه با بیماری کرونا آرامش را در جامعه تزریق کنند، کرونا بیماری کشنده‌ای نیست و میزان مرگ و میر این بیماری کمتر از سایر بیماری‌های مشابه آن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره تشخیص بیماری کرونا در مدارس اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل و پروتکل ارسالی شبکه‌های بهداشت به مدارس، در صورت مشاهده درصدی از علایم مشکوک به بیماری در دانش‌آموزان براساس تشخیص و تایید این شبکه‌ها یک کلاس و کل مدرسه برای مدتی تعطیل خواهد شد تا علایم این بیماری در دانش آموزان مبتلا بهبود پیدا کند.

وی گفت: شبکه‌های بهداشت، دو بیمارستان را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته که در صورت مشکوک‌بودن دانش‌آموزان، آنان به این بیمارستان‌ها منتقل خواهند شد.

محمدی به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد: اگر فرزندشان احساس کرد که علایم بیماری کرونا همچون تب و سرماخوردگی دارد به پزشک مراجعه کند و به مدرسه نیاید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در مدارس در صورت مشاهده شدن علایم بیماری کرونا دانش‌آموزان در اتاق مخصوص نگهداری می‌شوند تا آنان با حضور والدین خود به پزشک مراجعه کنند و نباید بدون تاییده سلامت در مدارس حضور پیدا کنند تا امنیت و سلامت سایر دانش‌آموزان به خطر بیفتند.

محمدی با بیان اینکه براساس ابلاغیه به مدارس سلامت دانش آموزان در اولویت است، اظهارداشت: در صورتی که دانش‌آموزی به علت مبتلا به این بیماری در مدرسه حضور پیدا نکرد، نگران عقب ماندگی از دروس نداشته باشد که کلاس‌های جبرانی برای او برگزار می‌شود.   گفتنی است تمام مواردی که اعلام شد شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی است و در تمام مقاطع است.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیماری کرونا علوم پزشکی سلامت دانش آموزان شبکه بهداشت برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا شبکه های بهداشت بیماری کرونا دانش آموزان شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس

 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر این نهاد شکل گرفت، اظهار کرد: معاونت پرورشی سال ۱۳۶۳ در وزارت آموزش و پرورش ایجاد، اما در سال ۱۳۸۰ حذف شد آن هم با این منطق که معلمان در کلاس درس به جز فعالیت آموزشی باید فعالیت پرورشی و تربیتی داشته باشند.
 

 وی افزود: انتظار اقدامات تربیتی از تمام اجزای آموزش و پرورش، صحیح است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تعطیل شود، سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی در مجلس به تصویب رسید و تا به امروز با گذشت ۱۸ سال، رهبر انقلاب به عدم رضایت از معاونت پرورشی اشاره دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از معاونت پرورشی در حوزه مسائل تربیتی این انتظار وجود دارد که فرایند رشد دانش‌آموز را تسهیل کرده و سرعت دهد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد که دانش‌آموز باید در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کند.

فوق‌برنامه‌ها را تعطیل و فعالیت تربیتی جایگزین کنید
پورثانی با اشاره به اینکه اگر مسائل تربیتی حل شود مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مرتفع خواهد شد، مطرح کرد: بنده زمانی که مدیر مدرسه بودم، دانش‌آموزان معدل پایین داشتند و مدرسه برای حل این موضوع کلاس فوق برنامه برگزار می‌کرد، اما بنده برای حل مسائل آموزشی، اقدامات تربیتی طراحی کردم، دانش‌آموزان را به اردو بردیم، کلاس ریاضی فوق برنامه را تعطیل و به جای آن فعالیت‌های تربیتی برگزار کردیم و در نهایت معدل مدرسه ۴ نمره افزایش یافت. وقتی دانش‌آموز از حضور در مدرسه حس خوشایند داشته باشد و برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری نکند، قطعاً به آموزش علاقه مند می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزی دختر از شهر میناب استان هرمزگان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد، او توانسته بود بدون هیچ کلاسی استعداد شعر را در خود شناسایی کرده و رشد دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت در راستای تبیین دلایل شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برای دانش‌آموزان عنوان کرد: کنشگری دانش‌آموزان، یکی از نکات مهم در فعالیت‌های پرورشی است و دانش‌آموز را عنصر فعال و موثر می‌دانیم، ۵۰ هزار گروه جهاد تبین دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۵ نفری و ۷ نفری، اثر تولید می‌کنند. دانش‌آموزان دختر کتاب بی پرده با حجاب و دانش‌آموزان پسران کتاب یک ون شبهه را مطالعه کرده و تولید اثر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار عنصر فعال در قالب بزرگترین رویداد جهاد تبیین را داریم و معتقدیم فضای دانش‌آموزی نباید به فضای تخصصی تبدیل شود، سرودی دارای اهمیت است که در کلاس درس، از محتوای کتاب درسی و توسط معلم و دانش‌آموزان کلاس، تهیه شود.

 پورثانی درباره اقدامات معلم بلاگر‌ها عنوان کرد: دانش‌آموز وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد دانش‌آموزان هستیم. معلم بلاگری که برای جمع کردن فالوئر در فضای مجازی، دانش‌آموز را وسیله می‌کند از تربیت هیچ چیزی دریافت نکرده و رسالت اصلی معلم و تربیت را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت معلم بلاگر‌ها باید در در دو حوزه فعالیت کنیم. نخست؛ حوزه سلبی که وزارت آموزش و پرورش با چند نفر از افراد معلم نما به واسطه حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد کرده است و این افراد از سیستم حذف شده‌اند. برخورد با معلم بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی بوده است و با هر معلمی که شأن معلم یا همان رسالت انبیا را فراموش کند و از دانش‌آموز به عنوان وسیله استفاده کند، برخورد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه دوم؛ اقدامات ایجابی یا فرهنگی است، باید دانش آموزان را نسبت به نقش خود در فضای مجازی آگاه کنیم و در حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای اطلاعات آن‌ها را افزایش دهیم تا خودشان اجازه ندهند که دستمایه این افراد شوند.

وی درباره نحوه گزینش معلمان مناسب و اینکه در برخی موارد شاهد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به دلیل ورود معلمان نامناسب به آموزش و پرورش هستیم، گفت: ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، اما در مقطعی از زمان این دانشگاه تضعیف شد همچنین ۳۰۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و افراد حق التدریس با مصوبه مجلس بدون گذراندن یک روز آموزش وارد مدارس شدند. هم اکنون در گزینش جدید، کانون‌های ارزیابی مستقر هستند که افراد را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است