Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:01:41 GMT

داروخانه‌ها حق فروش ماسک را ندارند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۳۰۴

ایسنا/کرمان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به برخی سوء استفاده ها از شرایط موجود، طبق دستور وزارت بهداشت، دیگر داروخانه ها مطلقا اقلامی همچون ماسک را توزیع نخواهند کرد و صرف بحث توزیع ماسک توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد گرفت.

دکتر علی اسدی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص کمیابی ماسک و ژل و محلول های ضدعفونی در استان کرمان گفت: با تدبیری که وزارت بهداشت و درمان اندیشیده از چند روز آینده این مشکل حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به برخی سوء استفاده ها از شرایط موجود، طبق دستور وزارت بهداشت، دیگر داروخانه ها مطلقا اقلامی همچون ماسک را توزیع نخواهند کرد و صرف بحث توزیع ماسک توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد گرفت.

اسدی پور با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای افراد معمولی اثری ندارند و صرفا ماسک برای فردی ناقل به این بیمار به نظور جلوگیری از انتقال بیماری به سایر افراد توصیه می شود اظهار کرد: روز گذشته بخشنامه ای صادر شد تا شرکت های تولیدی انواع مختلف ماسک تولیدی خود را به وزارت بهداشت و درمان تحویل دهند تا وزارت بهداشت بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع کند و یگر داروخانه ها و مراکز فروش مختلف، حق فروش ماسک را نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز وزارت بهداشت از توزیع رایگان ماسک و محلول‌های شوینده در بین خانواده‌ها خبر داده بود.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شده بود: ماسک‌ها و بسته های آموزشی وزارت بهداشت با اولویت استانهایی که در آنها موارد مثبت کووید19 گزارش شده و به صورت همزمان در سایر استانها توزیع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی ماسك کروناویروس وزارت بهداشت داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی