Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:41:04 GMT

بازار داغ کاسبی کرونا/ سودجویی با ماسک

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۵۳۶

بازار داغ کاسبی کرونا/ سودجویی با ماسک

به گزارش خبرنگار مهر، همان طور که پیش بینی می‌شد، کرونا ویروس وارد کشور شد و در چند روز گذشته پنج قربانی هم داشته و ۲۸ نفر هم مبتلا شده اند. این در حالی است که به محض اعلام ورود کرونا ویروس به کشور، به یکباره شاهد کمیاب شدن ماسک و محلول های ضد عفونی در سطح داروخانه های کشور شدیم.

بر اساس آنچه که مسئولان وزارت بهداشت، بارها و به دفعات عنوان کرده اند، استفاده از ماسک برای عموم جامعه لازم و ضروری نیست و کسانی در اولویت استفاده از ماسک هستند، که دچار سرماخوردگی شده اند و یا اینکه از پرسنل و نیروهای مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانوش جهانپور رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کروناویروس وزارت بهداشت، به خبرنگار مهر، گفت: استفاده از ماسک برای کسانی توصیه می شود که دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا شده اند و یا اینکه از پرسنل مراکز درمانی هستند. این گونه نیست که لازم باشد همه مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت ظرف روزهای آتی توزیع ماسک رایگان را آغاز خواهد کرد، افزود: با همکاری شهرداری تهران، این برنامه در ایستگاه های مترو انجام خواهد شد.

در همین حال، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، نیز استفاده از ماسک برای عموم مردم را رد کرد و گفت: افرادی که دچار سرماخوردگی شده اند، بهتر است در منزل بمانند و از ترددهای غیر ضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.

مینو محرز استاد تمام گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به انتشار اخبار کرونا ویروس در فضای مجازی، تاکید کرد: مردم نباید هر آنچه را در فضای مجازی مطالعه می کنند، باور کنند. زیرا، شاهد یک وحشت و ترس غیر واقعی در نزد برخی از مردم هستیم و همین مسئله باعث شده تا عده ای سودجو از این فضا برای کسب درآمد استفاده کنند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، بر ضرورت حفظ آرامش مردم تاکید کرد و گفت: کرونا ویروس از آنفلوانزای فصلی خطرناک تر نیست و همان طور که این بیماری را در پاییز کنترل کردیم، کرونا ویروس هم قابل کنترل است. آنچه ما از مردم انتظار داریم رعایت کنند، بهداشت فردی و عمومی است. 

وی با عنوان این مطلب که در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد افراد مبتلا درمان می شوند، افزود: مرگ و میر کرونا ویروس بین یک تا سه درصد و کمتر از آنفلوانزای فصلی است. بنابراین، مردم نگران نباشند و به توصیه های بهداشتی توجه کنند.

سعید نمکی وزیر بهداشت، نیز با انتقاد شدید و گلایه از عده ای سودجو که از این فضا برای کاسبی استفاده کرده اند، گفت: متاسفانه عده ای سودجو با جو سازی به دنبال کسب درآمد هستند. ما اجازه نخواهیم داد مردم گرفتار سودجویی این افراد شوند و در روزهای آینده به قدری ماسک در سطح کشور عرضه خواهیم کرد که مردم نیاز به گران خریدن ماسک نباشند.

متاسفانه ظرف یک هفته اخیر و به دنبال اعلام خبر ورود کرونا ویروس به کشور، به یکباره شاهد هجوم ناخواسته مردم به داروخانه ها برای تهیه ماسک و محلول های ضد عفونی بوده ایم که همین مسئله منجر به داغ شدن بازار این محصولات گردیده است. به طوری که قیمت ماسک معمولی که تا قبل از ماجرای کرونا ویروس، کمتر از ۵۰۰ تومان بود به یکباره به چند برابر قیمت افزایش یافته است. همین وضعیت برای سایر ماسک های پزشکی نیز اتفاق افتاده و محلول ها و ژل های ضد عفونی کننده نیز گران و کمیاب شده است.

کد خبر 4860327

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا داروخانه ماسک طبی ویروس کرونا وزارت بهداشت سلامت مردان سازمان غذا و دارو داروسازی دیابت تجهیزات پزشکی کیانوش جهانپور کنگره سوختگی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ماسک طبی طرح غربالگری بارداری استفاده از ماسک وزارت بهداشت کرونا ویروس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس