Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:05:53 GMT

مشارکت سیاسی زنان قزوین به ثمر نشست

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۹۱۸

مشارکت سیاسی زنان قزوین به ثمر نشست

صدیقه ربیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیروزی یک زن در بین نمایندگان مردم استان قزوین برای مجلس شورای اسلامی دستاورد بزرگی برای جامعه زنان قزوین محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه ایشان نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی است، اما به طور کلی استان قزوین از نعمت یک زن در خانه ملت بهره‌مند شد و این می‌تواند شروعی برای تغییرات مثبت در حوزه زنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربیعی استان قزوین را در حوزه مدیریت انتصابی و انتخابی زنان بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: اگر تاکنون در خصوص انتصاب‌ها با اعتماد نظام به زنان و سپردن تصدی مدیریت به این قشر همراه بودیم، اکنون در حوزه انتخابی نیز برای دومین بار با اعتماد عمومی مردم استان قزوین به زنان روبرو هستیم که نشان از رشد و آگاهی شهروندان داشته است.

مدیرکل امو بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان داشت: علیرغم این که قزوین یک شهر مذهبی و سنتی است، نتیجه انتخابات نشان داد که جامعه جوانان، دانشجویان مرد و حتی جامعه سنتی نیز از حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی استقبال می‌کنند و همین امر باعث شده تا به حضور زنان در مجلس و وجود ۱۲ زن در شورای شهرهای استان منجر شود.

به گفته ربیعی، در چهار سال گذشته سیده حمیده زرآبادی اولین زن راه یافته به مجلس شورای اسلامی بود و اکنون فاطمه محمدبیگی نیز با آرای بسیار بالا توانست برای دومین بار در استان قزوین به مجلس راه یابد که خود بیانگر تغییر رفتار مثبت سیاسی احزاب بوده و به این نتیجه رسیده اند که باید برای موفقیت در امور جامعه و نظام جمهوری اسلامی زنان را در لیست‌های خود داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه زنان قزوین در انتخابات مجلس یازدهم حضور پرشوری داشتند، اظهار داشت: چنین مشارکتی در استان نشان از اهتمام بر حل مشکلات و موانع در حوزه زنان است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه مسؤولان‌ زن برای قدردانی از چنین مشارکتی باید نسبت به این حوزه بیش از پیش اهتمام ورزند.

ربیعی بیان داشت: انتظار می‌رود که با مساعدت و کمک نماینده زنان استان در خانه ملت، مباحث و موضوعات مرتبط با حوزه زنان که هم اکنون به عنوان سیاست‌های کلی نظام و دولت در جریان است، با سرعت بیشتری روند اجرایی به خود بگیرد.

استان قزوین دارای ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار است که از این میان حدود ۲۰ هزار نفر تخت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات انتخابات مجلس جامعه زنان مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گوبا باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه ساليانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند