Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:09:07 GMT

مشارکت سیاسی زنان قزوین به ثمر نشست

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۸۱۴

مشارکت سیاسی زنان قزوین به ثمر نشست

صدیقه ربیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیروزی یک زن در بین نمایندگان مردم استان قزوین برای مجلس شورای اسلامی دستاورد بزرگی برای جامعه زنان قزوین محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه ایشان نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی است، اما به طور کلی استان قزوین از نعمت یک زن در خانه ملت بهره‌مند شد و این می‌تواند شروعی برای تغییرات مثبت در حوزه زنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربیعی استان قزوین را در حوزه مدیریت انتصابی و انتخابی زنان بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: اگر تاکنون در خصوص انتصاب‌ها با اعتماد نظام به زنان و سپردن تصدی مدیریت به این قشر همراه بودیم، اکنون در حوزه انتخابی نیز برای دومین بار با اعتماد عمومی مردم استان قزوین به زنان روبرو هستیم که نشان از رشد و آگاهی شهروندان داشته است.

مدیرکل امو بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان داشت: علیرغم این که قزوین یک شهر مذهبی و سنتی است، نتیجه انتخابات نشان داد که جامعه جوانان، دانشجویان مرد و حتی جامعه سنتی نیز از حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی استقبال می‌کنند و همین امر باعث شده تا به حضور زنان در مجلس و وجود ۱۲ زن در شورای شهرهای استان منجر شود.

به گفته ربیعی، در چهار سال گذشته سیده حمیده زرآبادی اولین زن راه یافته به مجلس شورای اسلامی بود و اکنون فاطمه محمدبیگی نیز با آرای بسیار بالا توانست برای دومین بار در استان قزوین به مجلس راه یابد که خود بیانگر تغییر رفتار مثبت سیاسی احزاب بوده و به این نتیجه رسیده اند که باید برای موفقیت در امور جامعه و نظام جمهوری اسلامی زنان را در لیست‌های خود داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه زنان قزوین در انتخابات مجلس یازدهم حضور پرشوری داشتند، اظهار داشت: چنین مشارکتی در استان نشان از اهتمام بر حل مشکلات و موانع در حوزه زنان است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه مسؤولان‌ زن برای قدردانی از چنین مشارکتی باید نسبت به این حوزه بیش از پیش اهتمام ورزند.

ربیعی بیان داشت: انتظار می‌رود که با مساعدت و کمک نماینده زنان استان در خانه ملت، مباحث و موضوعات مرتبط با حوزه زنان که هم اکنون به عنوان سیاست‌های کلی نظام و دولت در جریان است، با سرعت بیشتری روند اجرایی به خود بگیرد.

استان قزوین دارای ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار است که از این میان حدود ۲۰ هزار نفر تخت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی مجلس یازدهم استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی مجلس یازدهم استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی بانوان مشارکت انتخاباتی مجلس یازدهم استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی بانوان مجلس شورای اسلامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد