Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رشیدی‌نژاد  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیماری کرونا ویروس از چین شروع شد و دیگر کشورها نیز آلوده شده اند یا احتمالاً خواهند شد اما مهم این است که آمادگی مقابله و پیشگیری را داشته باشیم و برنامه ریزی مناسب کنیم که رعایت بهداشت فردی پایه و اساس کار برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به این ویروس است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این مطلب که  بیماری کرونا ویروس نسبت به دو اپیدمی گذشته بیماری های سارس و مرس، درصد مرگ و میر کمتری دارد از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای مقابله با این بیماری در استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۸۰ درصد بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند بیماریشان خفیف است، ۲۰ درصد ممکن است شدید باشد و نیاز به توجه ویژه پزشکی داشته باشند ۵ درصد شدیدتر است که دچار عوارض جدی می شوند و زیر دو درصد ممکن است مرگ و میری رخ دهد.
به گفته رشیدی نژاد بر اساس تجارب کشور چین این ویروس بسیار به ندرت کودکان را دچار بیماری جدی و نیازمند بستری می کند و در گزارش بیماران  بستری شده در ووهان چین دامنه سنی افراد بستری بین ۲۲ تا ۹۲ سال بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آموزش شهروندان و افزایش آگاهی جامعه نسبت به راه های انتقال این بیماری یکی از راه های  مهم مبارزه با شایعات دانست و گفت: کمیته تخصصی فنی دانشگاه علوم کرمان مرتب تشکیل و توصیه های بهداشتی و آموزشی متعددی در این زمینه تهیه شده است.

ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضرور و برگزار نشدن همایش ها و تجمعات 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان  با اشاره به جو روانی ایجاد شده در جامعه و نگرانی مردم راجع به این بیماری، گفت: لازم است جو روانی را آرام کرد و برای جلوگیری از انتشار این بیماری از تجمعات و همایش ها و مسافرت های غیر ضروری باید تا حد ممکن پرهیز شود.
رشیدی نژاد  تقویت نظام مراقبت بیمارستانی، حفاظت‌های فردی در بخش عمومی و بهداشتی درمانی، پشتیبانی و تدارک لوازم و اقلام حفاظتی را از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری برشمرد و تاکید کرد : مردم اخبار و اطلاعات علمی را  از مراجع موثق و رسمی دریافت کنند و به راحتی به هر مطلب منتشر شده در شبکه های مجازی اعتماد نکنند.
 اقدامات اولیه برای مبارزه با بروز ویروس کرونا 
رشیدی نژاد ادامه داد: بخش عفونی بیمارستان افضلی پور کرمان به عنوان محل بیماران ارجاعی که نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان توصیه کرد: مردم بهتر است شست و شوی دست به مدت ۲۰ ثانیه، فاصله گرفتن از بیماران مبتلا و پاکسازی اشیای آلوده با مواد ضد عفونی کننده و الکل را مورد توجه قرار دهند.
رشیدی نژاد در مورد استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار و کسانی که با وی در تماس می‌باشند هست و استفاده برای مردم عادی اثر ندارد و صرفا هدر دادن پول است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا الکل دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کودکان مرگ انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان رشیدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم