Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@00:03:25 GMT

سه استان پرتقاضا در اخذ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۲۳۲

سه استان پرتقاضا در اخذ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از مشاهده «رشد تقاضا» برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهرهای مختلف کشور خصوصاً شهرهای بزرگ طی هفته های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدحسن علمداری در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ۱۹ بهمن ماه، سازندگان بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای کشور موفق به تشکیل پرونده تسهیلات نوسازی در بانک شدند، افزود: در هفته های اخیر با تعیین تکلیف یارانه نرخ سود تسهیلات نوسازی و شروع انعقاد قراردادپرداخت این تسهیلات براساس سود حمایتی، شاهد استقبال سازندگان و تولیدکنندگان مسکن در بافت های فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی هستیم که این نوید روشنی برای سرعت گرفتن طرح بازآفرینی شهری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که علمداری اعلام کرده است، مبلغ کل تسهیلات منعقد شده از ابتدای سال جاری تا ۱۹ بهمن ماه، برای نوسازی بافتهای فرسوده شهرهای کشور بابت احداث بیش از ۹ هزار واحدمسکونی رقمی معادل ۵۶۴ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان بوده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین نقش حمایتی این بانک در تسهیل و تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده در استانهای مختلف کشور را تشریح کرد. محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در استان های مختلف کشور گفت: از ابتدای دوره یعنی آغاز سال ۹۸ تا ۱۹ بهمن امسال، پس از استان تهران،دو استان خراسان رضوی و اردبیل بیش ترین آمار نوسازی واحدهای مسکونی با حمایت تسهیلاتی بانک مسکن را داشته اند.

به گفته وی، در این بازه زمانی از محل قرارداد عاملیت، سازندگان و مالکان پروژه هایی با ظرفیت ۹ هزار و ۸۲۴ واحد در سراسر کشور موفق شدند با تشکیل پرونده در شعب بانک مسکن قراردادهای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را برای پروژه های خود منعقد کنند.

علمداری با بیان اینکه یکی از محورهای مهم پیش بینی شده دربسته اعتباری سال های اخیر این بانک حمایت تسهیلاتی برایسرعت بخشی به جریان نوسازی بافت فرسوده بوده است، گفت: با توجه به گستردگی بافت فرسوده در استان تهران، متقاضی اخذ تسهیلات برای نوسازی واحد مسکونی نیز بیشتر بوده است به طوری که در این دوره از محل قرارداد عاملیت، مالکان و سازندگان ۲هزار و ۴۹۰ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات رسیده اند.

وی ادامه داد: پس از تهران، عملکرد شعب دو استان خراسان رضوی و اردبیل نیز در حوزه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده قابل توجه است. مطابق با آمار، در استان خراسان رضوی برای احداث ۸۳۴ واحد و در استان خراسان رضوی برای ساخت۶۷۰ واحد قرارداد پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده منعقد شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین به مجموع رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان سراسر کشور طی این دوره اشاره کرد و گفت: کارنامه عملکرد شعب بانک مسکن در حوزه تسهیلات پرداختی به بافت فرسوده نشان می دهد در این دوره تا تاریخ ۱۹ بهمن امسال، رقمی معادل ۳۱۴ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۶ تومان تسهیلات نوسازی در کل کشور توسط بانک مسکن پرداخت شده است. علمداری به آمار تسهیلات پرداختی شعب سایر استان ها نیز اشاره کرد و افزود: استان های آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، همدان و هرمزگان نیز از جمله استان هایی بوده اند که طی این دوره بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده آنها از طریق تسهیلات بانک مسکن در جریان نوسازی قرار گرفته اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک مسکن احیای بافت فرسوده بافت فرسوده تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استان خراسان رضوی تسهیلات پرداختی واحد مسکونی ۱۹ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود.

شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران