Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر « سید محمد جمالیان» روز یکشنبه افزود: متاسفانه با وجود همه هشدارها و تعطیلی مراکز تجمع جمعیتی، خیابان‌های شهر اراک مملو از جمعیت و تردد است و مردم بی‌توجه به توصیه‌ها در فروشگاه‌های شلوغ تردد می‌کنند و بسیاری نیز بهداشت فردی را نادیده می‌گیرند.

وی بر رعایت بهداشت فردی و توجه جدی به توصیه‌های پزشکی تاکید کرد و اظهار داشت: ویروس کرونا با سرعت زیادی منتشر می‌شود و به دلیل دوره کمون ۱۴ روزه و بی‌علامتی بیماری در این دوره، ممکن است به صورت مویرگی با سرعت بالا طیف زیادی را آلوده کند بنابراین بهتر است شهروندان در صورتی که کار ضروری ندارند در منزل بمانند و در صورت ضرورت و خروج از منزل، شستشوی دستها با آب و صابون، استفاده از وسایل شخصی و رعایت استفاده از دستمال یک‌بار مصرف در هنگام سرفه و عطسه و  انداختن آن در سطل زباله دردار را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: افرادی که علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را دارند باید به سرعت به درمانگاه و پزشک مراجعه کنند و در صورت نیاز از آنان نمونه آزمایشگاهی کرونا ویروس گرفته می‌شود و توصیه می‌شود با توجه به اینکه مقرر شده کارمندان دستگاه‌های اجرایی در محل کار خود حاضر باشند، اگر علایم تب، سرفه، آبریزش بینی و بدن‌درد را دارند، از حضور در این محیط ها خودداری کرده و در منزل بمانند و بیماری خود را پیگیری کنند.

دکتر جمالیان عنوان کرد: تجهیزات تشخیصی کرونا ویروس در استان مرکزی مستقر است و تاکنون ۳۵ نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک گرفته شده که پنج مورد آن به ترتیب یک مورد اراک، ۲ مورد دلیجان، یک مورد محلات، یک مورد در آشتیان مثبت بوده و تمامی این بیماران در شرایط قرنطینه در مراکز درمانی محل زندگی خود تحت مداوا قرار دارند.

وی توضیح داد: یک مرکز بیمارستانی در اراک برای بستری و پیگیری اقدامات درمانی برای افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا از امروز خدمات رسانی ویژه دارد.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: دستورالعمل مفصلی در تکالیف مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در پیشگیری از ویروس کرونا تدوین شده و و با توجه به مصوبات شورای تامین و کارگروه یدافند غیرعامل زیستی، اجرای تمامی مفاد آن از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان الزامیست.

وی یادآور شد: ۱۰۰ هزار ماسک از هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شده که امروز به استان می‌رسد و با مدیریت بخش دولتی تلاش می‌شود به صورت عادلانه توزیع شود. 

به گفته استاندار مرکزی، مرگ یک نفر در این استان در اثر ابتلا به کرونا ویروس، تایید شده و لازم است اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش به شهروندان با جدیت بیشتری دنبال شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک تمساح با ورود به خیابان شلوغ در فلوریدا آمریکا مایه رعب و وحشت عابران شد که در این میان یک نفر به طور حرفه ای موفق مهار آن شد.

کد خبر 848097 منبع: مهر برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم شکارچی ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو