Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها تن از مردم جمهوری دومینیکن در اعتراضاتی جدید پس از تعلیق ناگهانی انتخابات شهرداری در این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تعلیق این انتخابات باعث ایجاد یک بحران سیاسی چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور حوزه دریای کارائیب شده است.

اعتراضات پس از آن برگزار شد که نهاد انتخاباتی جمهوری دومینیکن ۱۶ فوریه سال جاری میلادی انتخابات را چهار ساعت پس از آغاز رای گیری به حالت تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های نهاد انتخاباتی این کشور گفتند که نیمی از ماشین‌های رای گیری در حوزه‌های شهری پر جمعیت خراب شده‌اند.

دانشجویان با ماسک بر صورت در مقابل نهاد انتخاباتی سانتو دومینیگو، پایتخت جمهوری دومینیکن تجمع کرده و بنری را در دست داشتند که رویش نوشته شده بود: "ما اینجاییم تا از زباله بیرون بیاییم".

در سراسر کشور نیز معترضان خواستار استعفای مقام‌های نهاد انتخاباتی و تحقیق در این باره شده‌اند.

مردم این کشور قرار است ۱۷ مه سال جاری میلادی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. دولت در تلاش برای متوقف کردن اعتراضات از "سازمان کشورهای آمریکایی" خواسته بود تا در تحقیق درباره حکم نهاد انتخاباتی که به تعلیق انتخابات شهرداری‌ها منجر شد، کمک کند.

فلاویو داریو اسپینال، یکی از نمایندگان دولت به خبرنگاران گفت، یک تحقیقات محلی بدون عاملان سیاسی مستقل تنها باعث ایجاد تعلیق بیشتر می‌شود.

سازمان کشورهای آمریکایی روز جمعه اعلام کرد، در حالیکه هیچ شواهدی درباره خرابی یا دستکاری دستگاه‌های رای گیری وجود ندارد، به دنبال یافتن راه حلی برای این مشکلات است.

حتی پیش از تعلیق این انتخابات، سیاستمداران اپوزیسیون استفاده از این ماشین‌های خودکار رای گیری را زیر سوال برده بودند که دولت آنها را سال گذشته میلادی به مبلغ ۱۹ میلیون دلار خرید؛ آنها گفته بودند که این ابزار و نرم افزارهای آن به راحتی دستکاری می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوری دومینیکن نهاد انتخاباتی رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری انجام شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم