Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:09:46 GMT

اردبیل به کریدور بین المللی متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۳۳۳۰

اردبیل به کریدور بین المللی متصل می‌شود

صدیف بدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان اردبیل با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان ضروری است به کریدور ارتباطی ملی و بین‌المللی وصل شود تا مردم از مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اردبیل در کریدور غرب به شرق به قطار سریع‌السیر مجهز می‌شود گفت:  در ردیف بودجه سال آینده این طرح مورد توجه قرار گرفته تا اعتبار مورد نیاز تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با اتصال این خط ریلی به شمال استان و اتصال به کریدور قفقاز امکان تبادل کالا از خلیج فارس تا کشورهای آسیای میانه فراهم می شود.

بدری بیان کرد: راه آهن اردبیل مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است و با تامین فاینانس داخلی عملیات اجرایی آن شتاب گرفته و تکمیل آن تا سال ۹۹ قطعی است.

وی خواستار پیگیری ادامه این خط ریلی کشور به سمت شمال استان اردبیل شد و اظهار داشت: این خط ریلی منطقی‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر ریلی در کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و با ادامه احداث آن تا منطقه مغان و گمرک مرزی بیله‌سوار کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

بدری اضافه کرد: نمایندگان استان در پیگیری طرح‌های اساسی استان و تامین ردیف بودجه تلاش زیادی داشته‌اند بطوریکه تامین اعتبار راه‌های استان ۲.۵ برابر افزایش یافته و برای احداث بزرگراه‌ها هم ردیف بودجه تعریف شده و مقرر است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.

نماینده اردبیل در مجلس طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: سرمایه گذاری در این منطقه شروع شده و پیگیر توسعه سرمایه‌گذاری در آن هستیم.

برچسب‌ها اعتبارات اردبیل کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتبارات اردبیل کارآمدی دولت اعتبارات اردبیل کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است