Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد رحمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد نیز به ۱۱.۷ متر مکعب بر ثانیه رسیده که این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۱۶.۳ متر مکعب بر ثانیه بود.

وی ادامه داد: درحال حاضر تراز سد مهاباد، یک‌هزار و ۳۴۸ متر است که این مقدار نیز هفت سانتی‌متر کمتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دبی خروجی آب از سد مهاباد هم‌اکنون ۰.۷ (هفت دهم) مترمکعب بر ثانیه است، اضافه کرد: در سال آبی جاری تاکنون رهاسازی آب انجام نشده و این مقدار تنها برای مصرف شرب سطح شهرستان است.

رییس اداره امور آب مهاباد اظهار داشت: ذخیره برفی مهاباد تا اول بهمن ماه امسال ۴۰ میلیون متر مکعب گزارش شده که با توجه به بارش‌های خوب در این ماه احتمال بیشتر بودن این مقدار وجود دارد.

«رحمانی»، گفت: با توجه به بارش های بسیار خوب زمستان امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان کاهش آب سد مهاباد در مقایسه با پارسال به راحتی جبران شود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه‌بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا جهان دبی زمستان کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیون متر سد مهاباد متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل