Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@21:29:49 GMT

تکذیب ادعای "صدها هزار" پناهجو در ادلب

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۳۹۷

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور روز شنبه در جریان مذاکرات تلفنی با "خلوصی آکار" همتای ترکیه‌ای خود، درباره روند اوضاع کلی در سوریه و به‌خصوص اقدامات لازم برای تثبیت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه گفت‌وگو کرد.

پیش از این، گفت‌وگوی تلفنی نیز بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه صورت گرفت که در جریان آن طرفین مجدداً بر تعهد مسکو و آنکار درباره اجرای کامل توافقات قبلی در رابطه با اوضاع ادلب تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه ادعای سرازیر شدن صدها هزار پناهجوی سوری را تکذیب کرد

دریادار "آلیگ ژوراولیوف" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) اعلام کرد که ادعای "صدها هزار" پناهجوی سوری که به دلیل درگیری‌ها بین تروریست‌ها و نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب به سمت مرزهای سوریه-ترکیه در حرکت هستند، با واقعیت مطابقت ندارد.

این مقام بلندپایه نظامی گفت: «انتشار اطلاعاتی درباره سرازیر شدن احتمالی "صدها هزار" غیرنظامی سوری به دلیل عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در شرق استان ادلب به سمت مرزهای سوریه و ترکیه، صحت ندارد. هیچ ماده عکس یا ویدئو یا مدرکی وجود ندارد که ادعای شنیده شده درباره اینکه به احتمال زیاد "حدود یک میلیون" پناهجو از منطقه کاهش تنش ادلب به مرزهای سوریه و ترکیه سرازیر خواهند شد، را ثابت کند.»

به گفته وی، طی چند هفته گذشته کلیه شریان‌های اصلی حمل و نقل در شمال استان ادلب بطور عادی فعالیت داشتند که امکان حرکت کاروان‌های چند کیلومتری از تجهیزات نظامی و کامیون‌های حامل مهمات و نیروهای نظامی ترکیه به منطقه کاهش تنش ادلب را فراهم کرده است.

ژوراولیوف یادآور شد، در حال حاضر، این تروریست‌ها هستند که خود را پشت افراد محلی به عنوان "سپر انسانی" پنهان کرده و همه راه‌های دسترسی شهروندان سوری ساکن منطقه به کریدورهای بشردوستانه که توسط مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه ایجاد شده و همچنین مراکز بازرسی و عبور و مرور در استان ادلب و حماه را مسدود می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد که موارد نقض رژیم توقف درگیری‌ها از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش ادلب همچنان ادامه دارد. تنها طی شبانه روز گذشته، تروریست‌ها 35 بار مناطقی از استان‌های حلب، لاذقیه، ادلب و حماه را گلوله باران کرده‌اند. مرکز آشتی روسیه از فرماندهان گروه‌های مسلح غیرقانونی خواسته است تا تحریکات مسلحانه را کنار بگذارند و حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در مناطق تحت کنترل خود را آغاز کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: منطقه کاهش تنش ادلب استان ادلب صدها هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه درباره قطع روابط تجاری دو طرف واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز جمعه در پایان جلسه مشورتی مدعی شد تل‌آویو در پاسخ به تصمیم دولت ترکیه مبنی بر قطع روابط تجاری با این رژیم اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده است.

روزنامه الحره نوشت، از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی در پاسخ به این تصمیم ترکیه، تلاش برای کاهش هرگونه رابطه اقتصادی بین آنکارا، تشکیلات خودگردان فلسطین و غزه است چرا که ترکیه بزرگترین واردکننده به تشکیلات خودگردان فلسطین است و مجموع واردات آن به تشکیلات خودگردان حدود ۱۸ درصد است.

همچنین رژیم صهیونیستی از مجامع اقتصادی بین‌المللی درخواست خواهد کرد مجازات علیه ترکیه را به دلیل نقض توافقات تجاری بررسی کنند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی همزمان با کمک به بخش‌های صادراتی متضرر از اقدام ترکیه، فوراً برای یافتن جایگزینی برای اقتصاد این کشور در تمامی زمینه‌ها و محصولات مختلف تلاش خواهد کرد.

روز پنجشنبه ترکیه اعلام کرد قصد دارد تا زمانی که رژیم صهیونیستی اجازه دهد کمک‌های انسانی وارد غزه شود، تمامی مبادلات تجاری با این رژیم را به حالت تعلیق درآورد. این درحالی است که آنکارا ماه گذشته نیز محدودیت‌هایی را بر صادرات ترکیه به فلسطین اشغالی اعمال کرده بود.

در همین زمینه، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که رژیم صهیونیستی به جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه اجازه دهد، صادرات و واردات مربوط به این رژیم به حالت تعلیق درمی‌آید.

کاتس در واکنش به این اقدام ترکیه مدعی شد: هرگز تسلیم اخاذی اردوغان و تهدیدهای او نمی‌شویم. اقتصاد اسرائیل قوی‌تر از دیکتاتوری همچون اردوغان است که توافقات را نقض و به نفع حماس کار می‌کند.

وی در ادامه ادعا کرد «هر کسی که اقدامات یکجانبه علیه اقتصاد اسرائیل اتخاذ کند پاسخ مناسب و دردناک دریافت خواهد کرد. اردوغان می‌خواهد به اسرائیل آسیب وارد کند اما در نهایت اقتصاد فلسطین را متضرر می‌کند».

کاتس این تصمیم ترکیه را «گام شگفت‌انگیز دیگر از سوی دیکتاتوری که آرزوی سلطان شدن دارد» خواند.

ترکیه امروز هم اعلام کرد تا زمان برقراری آتش‌بس دائمی در غزه و انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تجارت با رژیم صهیونیستی را که سالانه حدود هفت میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، متوقف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه