Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، فضاپیمای «جونو» ناسا به اطلاعات مهمی درباره سیاره مشتری دست یافته است. طبق اطلاعات به دست آمده در این سیاره آب وجود دارد. البته میزان آب در برخی مناطق بیشتر از بقیه اماکن است. تحقیق جدید نشان می دهند حدود ۰.۲۵ درصد اتمسفر مشتری از آب تشکیل شده است. این در حالی است که در آزمایش های پیشین مقدار آب کمتری در سیاره رصد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا، مشاهدات کاوشگر «ویاژر» و ابزارهای فضایی دیگر نشان داده بود در مشتری صاعقه اتفاق می افتد. برای وقوع این امر باید آب وجود داشته باشد اما تا پیش از این تخمین مقدار آب موجود در مشتری ممکن نبود.

اما نتایج تحقیق جدید نشان می دهد مقدار آب در نقاط مختلف سیاره، متفاوت است. در ماموریت « گالیله» که در ۱۹۹۵ میلادی انجام شد ، تخمین زده شد مقدار آب موجود در اتمسفر مشتری بسیار کم باشد. زیرا نمونه بررسی شده مربوط به نقطه ای کم آب از سیاره بود.

«چنگ لی» یکی از محققان  پروژه جونو در دانشگاه برکلی کالیفرنیا می گوید: ما  متوجه شدیم آب موجود در خط استوای این سیاره بیشتر از مقداری است که در ماموریت گالیله اندازه گیری شده بود. زیرا منطقه استوایی مشتری شرایط خاصی دارد. ما باید این نتایج را با میزان آب در مناطق دیگر مقایسه کنیم.

محققان پروژه جونو برای اندازه گیری آب در مشتری از ابزاری به نام « MWR» استفاده کردند که به طور همزمان فرایند اندازه گیری آب را در عمق های مختلف از اتمسفر سیاره انجام می دهد. محققان با کمک این روش توانستند به خوانش دقیق تری از اتمسفر  مشتری تا عمق ۹۳ مایلی دست یابند. این در حالی است که  در ماموریت گالیله  محققان تا عمق ۷۵ مایلی اتمسفر مشتری را بررسی کردند.

فضاپیمای جونور هنوز در مدار مشتری است و  در ۱۷ فوریه (هفته گذشته) از فاصله نزدیک آن رشد. قرار است در ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ یکبار دیگر جونو از فاصله نزدیک مشتری گذر کند.

کد خبر 4860634 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی منظومه شمسی سیاره مشتری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ویروس کرونا نوآوری هوش مصنوعی تحقیقات علمی موبایل جشنواره خوارزمی ربات سامسونگ گوگل فیس بوک شبکه ملی اطلاعات اینترنت مقدار آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه