Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-09@02:24:12 GMT

سفری دل انگیز به روسیه که فراموش نخواهید کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۹۵۸

سفری دل انگیز به روسیه که فراموش نخواهید کرد

اخذ ویزای روسی می تواند یک روند دشوار باشد ، اما فرصتی برای بازدید از این کشور باورنکردنی است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به عنوان بزرگترین کشور جهان ،  تور روسیه همیشه انتخابی  ویژه و جذاب برای بازدید کنندگان و گردشگران  می باشد. وسعت این کشور  بدان معنی است که در اینجا چیزی برای همه وجود دارد ، خواه به شهرها و بناهای تاریخی ، مناظر چشم انداز و مناظر چشمگیر یا موزه های هنری ، ادبیات و فرهنگ در سطح جهانی علاقه مند باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخذ ویزای روسی می تواند یک روند دشوار باشد ، اما فرصتی برای بازدید از این کشور باورنکردنی است.

سن پترزبورگ

دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می باشد.  سن پترزبورگ از هنر ، فرهنگ و تاریخ در سطح جهانی پر  شده است و از جذاب ترین مکان های کشور روسیه می باشد. این شهر تاریخی افتخار دارد که میراث جهانی یونسکو باشد. بزرگترین جاذبه در اینجا کاخ عظیم زمستان است که موزه هرمیتاژ را در خود جای داده و با مجموعه ای از بیش از سه میلیون آیتم که از سراسر جهان گردآوری شده است می تواند افتخار کند.

به دلیل احساسات ضد آلمانی در زمان جنگ جهانی اول ، این شهر به پتروگراد با صدای روسی بیشتر تغییر نام یافت.  پس از مرگ ولادیمیر لنین ، این شهر به لنینگراد تغییر نام یافت. و این اسم است که برای همیشه با جنگ جهانی دوم و محاصره و پرسترویکا همراه است. در سپتامبر ۱۹۹۱ تصمیم به بازگرداندن نام تاریخی این شهر یعنی سنت پترزبورگ گرفته شد.

سن پترزبورگ حدود ۸۰۰ پل را در خود جای داده است که معروف ترین آنها پل معلق می باشد. در کل ۱۲ پل متحرک وجود دارد و در زمانهای مشخص (معمولاً اوایل شب) باز می شوند و در اوایل صبح  بسته می شوند.

موزه هرمیتاژ در تور روسیه ارزان سفر باتو در سن پترزبورگ قرار دارد که سالانه حدود سه میلیون نفر از موزه بازدید می کنند ، اما هیچ کس تاکنون کل ، مجموعه گسترده و مشهورترین موزه معروف روسیه را ندیده است. تخمین زده می شود که اگر یک بازدید کننده در هر نمایشگاه حدود یک دقیقه وقت بگذارد ، بیش از یک دهه طول می کشد تا کل موزه را ببیند. از زمان بسیار قدیم ، گربه ها قصر زمستان را از جوندگان دور نگه داشته اند. امروزه نیز این سنت باقی مانده است.  ده ها گربه رسما در خدمت هرمیتاژ هستند و وظیفه آنها دور نگه داشتن جوندگان از آثار موجود در موزه می باشد.  کلیسای جامع سنت اسحاق چهارمین  کلیسای بزرگ جهان است. که در این شهر قرار دارد.

بازدید از کرملین با تور روسیه

به عنوان پایتخت روسیه و بزرگترین شهر این کشور ، مسکو جایی است که بیشتر بازدید کنندگان و همراهان تور روسیه  اولین دید واقعی خود را از فرهنگ روسی دریافت می کنند. این شهر به طرز شگفت انگیزی مدرن است ، اما به لطف بسیاری از بناها و بناهای تاریخی که خیابانها را پرمی کنند ، جذابیت سنتی خود را حفظ می کند. بازدید از مسکو بدون بازدید از کرملین تاریخی که در مرکز شهر واقع شده و در محاصره میدان سرخ مشهور واقع شده است ، کامل نخواهد بود.

کاخ زیبای کرملین در قرن ۱۶ میلادی به وسیله معماران برجسته ای از کشور ایتالیا و روسیه ساخته شد محل اقامت شاهزاده بزرگ و همچنین یک مرکز مذهبی بود. در پای تالارهای آن ، در میدان سرخ ، سنت ریحان یکی از زیباترین بناهای ارتدکس روسی واقع شده است.

 

در مرکز جغرافیایی و تاریخی شهر مسکو ، کاخ کرملین قدیمی ترین بخش شهر است. نخستین بار در سال ۱۱۴۷ به عنوان کاخی مستحکم که در کرانه سمت چپ رودخانه مسکو توسط یوری شاهزاده سوسدال ساخته شد . کرملین با سکونتگاه ها و حومه شهر توسعه یافت و رشد کرد که هرچند بیشتر توسط استحکامات جدید احاطه شده است. این بنا ها به صورت شعاعی و دایره ای از مرکز مسکو یعنی کاخ کرملین به سمت خارج ساخته شده اند.

در قرن سیزدهم ، کرملین محل سکونت رسمی قدرت عالی کشور و  مرکز زندگی موقتی و معنوی دولت بود. کرملین اواخر پانزدهم – اوایل قرن شانزدهم یکی از استحکامات مهم اروپا است (دیوارهای سنگی و برجهای امروزی در سالهای ۱۵۱۵-۱۷۸۵ بنا شده اند). این مجموعه شامل مجموعه ای از آثار  و بناهای مستحکم با کیفیت عالی است.

مهمترین کلیساهای کرملین مسکو در میدان کلیسای جامع واقع شده اند. آنها شامل  کلیسای جامع خوابگاه ، کلیسای فرشته ، کلیسای اعلامیه و برج ناقوس ایوان ولیکی هستند. تقریباً همه آنها توسط معماران دعوت شده ایتالیایی طراحی شده اند که به روشنی در سبک معماری آنها دیده می شود.

 

کلیسای جامع ائتلاف پنج گنبدی (۱۴۷۵-۱۴۱۴) توسط یک معمار ایتالیایی Aristotele Fiorvanti ساخته شده است. فضای داخلی آن با نقاشی های دیواری و نمادی پنج طبقه تزئین شده است. کلیسای جامع  کاخ کرملین به  کلیسای اصلی ارتدکس روسیه تبدیل شد و یک مکان عروسی و تاجگذاری برای شاهزادگان ، تزارها و امپراطوران بزرگ و همچنین زیارتگاه برای کلانشهرها و میهن پرستان شد.  از قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی ، فضای داخلی کلیسای پنج گنبدی توسط نقاشی های دیواری شگفت انگیز و یک نماد تزئین شده است. در این کلیسا بسیاری از شاهزاده های بزرگ و تزارهای مسکو به خاک سپرده می شوند. در میان آنها می توان به ایوان اول کالیتا ، دمیتری دانسکی ، ایوان سوم ، ایوان چهارم وحشتناک ، میخائیل فدوروویچ و الکسی میخایلوویچ رومانوف اشاره کرد.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کلیسای جامع سن پترزبورگ تور روسیه ساخته شد واقع شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، دقایقی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099399

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • سفری خاطره انگیز با تور تایلند آرزوی سفر
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!