Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد رضا مهاجر تهرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز یکشنبه در همایش انسولین‌تراپی که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، افزود:  رژیم غذایی ممنوعه برای افراد دیابتی وجود ندارد و  این افراد می‌توانند همه چیز بخورند، اما باید حجم و مقدار آن کم باشد.

این فوق تخصص غدد اظهار داشت: بیماران دیابتی باید نسبت به کنترل کربوهیدرات غذایی دقت کرده و از نان، برنج و ماکارونی را در برنامه غذایی روزانه خود کمتر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجر تهرانی با بیان این که باید حداقل هر سه ماه یک بار نسبت به کنترل بیماری خود نزد پزشک بروند، افزود: باید هر ۳ تا شش ماه برای کنترل قند خون خود نزد پزشک رفته و از خوددرمانی پرهیز کنند.

وی در ارتباط با وضعیت روند دارو و درمان بیماران دیابتی با توجه به وجود مشکلات تحریمی موجود، گفت: درمان‌های روز دنیا در ایران وجود دارد و اغلب داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی در داخل تولید می‌شود و  حمایت بیمه‌ای از داروهای این افراد نیز در حد قابل قبولی است به طوری که کمترین قیمت انسولین نسبت به اروپا و آمریکا در ایران وجود دارد.

یماران مبتلا به دیابت در ایران تا هشت میلیون نفر نیز برآورد می شود. بیماران مبتلا به دیابت بین دو تا شش برابر بیشتر از سایر افراد بستری می شوند و با توجه به اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور هر سال بستری می شوند، هر سال ۶۴۰ هزار مورد بستری افراد دیابتی را در کشور وجود دارد.

 متوسط هزینه بستری هر بیمار مبتلا به دیابت، در سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، بنابراین بیماران مبتلا به دیابت هر سال هزار  و ۴۷۲ میلیارد تومان برای بستری به کشور هزینه تحمیل می کنند. با احتساب هزینه های دارو و خدمات سرپایی بیماران دیابت هر سال ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می کنند.

برچسب‌ها قند خون بهداشت و سلامت دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قند خون بهداشت و سلامت دیابت قند خون بهداشت و سلامت دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه