Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال این سازمان به منظور توسعه فعالیت‌های دامداری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال طرح به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی کرده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سید احمد ذکریایی نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون دنبال اجرای طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز استان هستیم، گفت: در این راستا تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنعتی بزرگ و نیمه صنعتی درخواست شده و تقاضای آن‌ها مورد پیگیری قرار گرفته و بعضی از آن‌ها موفق به تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طرح‌های نیمه صنعتی تقاضای بسیار زیادی نسبت به طرح‌های صنعتی داشته و بعضی از آن‌ها اجرا شده و موفق به جذب تسهیلات شده‌اند و مابقی در نوبت دریافت تسهیلات هستند و این سازمان منتظر موافقت با تسهیلات کم بهره از طریق صندوق توسعه ملی یا سایر منابع تسهیلاتی است.

ذکریایی نژاد بیان کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز طرح‌ها برای بهره مندی از تبصره ۱۸ استانی به بانک‌ها معرفی شده که حدود ۱۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز استان با ۹ پروژه توسعه‌ای، اصلاح نژادی و ایجادی در سومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مصوب شد و در آذر ماه سال ۱۳۹۷ در کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به تصویب رسید.

ذکریایی نژاد تاکید کرد: امسال و در راستای اجرای طرح توسعه تولید گوشت قرمز، یک هزار و ۴۱۰ تُن به ظرفیت تولید این محصول پر مصرف در استان اضافه شده که با این اقدام شغل ۲ هزار و ۳۲ نفر تثبیت و برای ۲۷۶ نفر نیز شغل جدید ایجاد شده است.

او یادآور شد: کردستان با تولید ۲۸ هزار تُن گوشت قرمز هم اکنون در رتبه ۱۲ کشوری قرار دارد و انتظار می‌رود با اجرای طرح پیشران، تولید این محصول در استان تا سال ۱۴۰۲ شمسی به ۴۰ هزار تُن برسد.

او افزود: در کشور میزان سرانه تولید و مصرف گوشت قرمز به ترتیب ۱۰ و ۱۲ کیلوگرم است و برای جبران سرانه مصرف نیازمند تامین گوشت قرمز از طریق واردات است در حالیکه سرانه تولید و مصرف گوشت قرمز در استان کردستان به ترتیب ۱۷ و ۱۱ کیلوگرم است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کردستان تسهیلات دریافت تسهیلات گوشت قرمز طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان