Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:05:02 GMT

مشارکت 43 درصدی مردم فارس در انتخابات

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۵۴۲

مشارکت 43 درصدی مردم فارس در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: مردم فارس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان 43 درصد مشارکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، سید احمد احمدی زاده امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی و قدردانی از اصحاب رسانه در پوشش اخبار انتخاباتی، اظهار داشت: شاهد مشارکت مردمی خوب در انتخابات مجلس یازدهم در استان فارس بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نام نویسی ۹۳۴ نفر در استان فارس برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: تعداد 477 نفر از داوطلبان رد صلاحیت شدند و  216 نفر نیز از عرصه رقابت انصراف دادند، در نهایت ۳۶۶ نامزد انتخابات برای دستیابی به ۱۸ کرسی نمایندگی مردم فارس در مجلس با هم به رقابت پرداختند.

رییس ستاد انتخابات فارس در ادامه ضمن قدرانی از تلاش تمامی عوامل در برگزاری انتخابات در استان، بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال ستاد انتخابات در استان تشکیل شد و ۶۰ هزار نفر در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند.

احمدی زاده اظهار داشت: استان فارس پس از استان تهران با ۳ هزار و ۲۲۷ شعبه بیشترین شعبه اخذ رای در کشور داشت که علی رغم محدودیت‌ها در این دوره ۲۱۶ شعبه افزوده شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر واجد شرایط رای در استان بودند، کل آراء ماخذوه در سطح استان را یک میلیون ۵۷۹ هزار و ۷۷۶ رای اعلام کرد و بیشترین و کمترین مشارکت در انتخابات به ترتیب در حوزه‌های انتخابیه ممسنی 76 و 96 صدم درصد و شیراز و زرقان 24 و 25 صدم درصد اعلام کرد.

رییس ستاد انتخابات فارس در خصوص مشارکت اقلیت‌های دینی، بیان کرد: در دو حوزه انتخابیه کلیمیان از مجموع ۵۳۳ رای، همایون نجف آبادی با ۴۳۶ رای حائز اکثریت آراء و سلیمان کلیمی صفنا ۸۸ رای رای را کسب کرد.

احمدی زاده بیان کرد: در حوزه زرتشتیان تعرفه مصرف شده ۹۰ رای بوده که همگی تعرفه‌ها به اسفندیار اختیاری داده شده است.

وی افزود: در حوزره انتخابیه ارامنه جنوب، از ۲۱ رای ۲۰ رای به روبرت بگلریان تعلق یافته است.

احمدی زاده با اشاره به وضعیت تحصیل ۲۴۱ نامزد انتخاباتی نهایی که ۴۱ نفر از آن‌ها زن بودند، گفت: تعداد ۹ نفر حوزوی، ۴۷ نفر دکتری، ۱۶۹ فوق لیسانس و ۱۶ نفر دارای مدرک لیسانس بودند و تعداد ۷۴ نفر از نامزد‌ها کارمند بودند.

وی افزود: ۳۷ نفر از داوطلبان در حوزه فرهنگی فعال بودند و همچنین ۲۵ استاد دانشگاه و ۳۰ بازنشسته، هشت نماینده مجلس، ۱۶ وکیل، چهار نفر دارای سابقه نظامی، ۱۴ نفر دارای شغل آزاد و ۶ نفر بیکار نیز دیگر سوابق اشتغال داوطلبان بوده است.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: بیشترین کاندید‌های زن با تعداد ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان بوده است که بعد از آن شهرستان فسا با تعداد ۳ نفر کاندید و در حوزه انتخابیه‌های کازرون، نی ریز و جهرم مشترکا ۲ نفر زن به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه از دستگری هفت نفر به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: با تدابیر انجام شده این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبل وضعیت قابل قبولی داشتیم و هیچ مشکلی در هیچ حوزه انتخابیه نداشتیم و این مهم بر عهده نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی بود.

احمدی زاده تعداد آراء باطله غیرماخوذه را ۲ هزار و ۱۳۲ رای اعلام کرد و گفت: ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رای باطله ماخذوه داشته ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط و سوابق دوره‌های گذشته امسال در شعب اخذ رای در تعرفه کمبودی نداشتیم، ادامه داد: از قبل پنج مرکز دپو تعرفه پیش بینی کرده بودیم.

رییس ستاد انتخابات فارس میزان مشارکت مردم فارس در انتخابات را 42 و 99 صدم درصد اعلام کرد و گفت: شمارش آرا همچنان در حال انجام است و بخش‌هایی از سه شهرستان استان در این انتخابات هنوز رای‌های آنان شمارش نشده است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز قابل توجه و چشمگیر بوده است، تصریح کرد: با توجه به آمار‌های اولیه آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این حوزه پیشتاز است که تا عصر امروز نتیجه اصلی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مشارکت شهید رییس ستاد انتخابات فارس حوزه انتخابیه انتخابات مجلس مردم فارس احمدی زاده استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • دولت بسترساز جهش تولید است