Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل مقدم گفت: طرح سراسری «اهدای کتاب اهدای آگاهی» به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

«فرهاد خلیل مقدم» امروز (یکشنبه ۴ اسفند) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: طرح سراسری «اهدای کتاب اهدای آگاهی» به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس هم بستگی در میان مردم، ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌ها عمومی از اهداف اجرای طرح سراسری «اهدای کتاب اهدای آگاهی» است.

 

وی بابیان اینکه طرح سراسری «اهدای کتاب اهدای آگاهی» در همه کتابخانه های عمومی استان اجرا می شود ابراز کرد: مردم عزیز استان با هدیه دادن کتاب های خود (کتاب های که خوانده شده و نیازی به آن ها ندارند) به کتابخانه های عمومی می توانند در طرح سراسری «اهدای کتاب اهدای آگاهی» شرکت کنند.

 

خلیل مقدم بابیان اینکه با اجرای طرح های مختلف باید به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان کمک کرد گفت: طرح سراسری «اهدای کتاب اهدای آگاهی» از جمله این طرح ها است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، برگزاری جشنواره ها، کارگاه های نقد کتاب، طرح شنبه های با کتاب، نشست های کتابخوانی، نمایشگاه های کتاب، ایستگاه مطالعه و ... از دیگر مواردی است که می تواند به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند.

 

وی بابیان اینکه ۶۶ کتابخانه عمومی در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند گفت: از این تعداد ۱۱ کتابخانه عمومی در روستاها و ۵۵ باب در شهرها فعالیت دارند.

 

خلیل مقدم بابیان اینکه در این استان ۴۵ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند گفت: باید با اجرای طرح های مثل «اهدای کتاب اهدای آگاهی» عضویت مردم در کتابخانه های عمومی را افزایش دهیم.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهدای کتاب اهدای آگاهی چهارمحال و بختیاری کتابخانه های عمومی کتابخانه ها طرح سراسری خلیل مقدم اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند