Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:43:53 GMT

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۹۵۶

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: کشور در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، هیچ مشکل و محدودیتی ندارد و تولید آنها بسیار زیاد است.

محمود نجفی عرب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در روزهای اخیر توضیح داد: این مواد در حالت عادی فروش بسیار محدودی در بازار دارند و به طور خاص برای مراکز بهداشتی و درمانی تولید می‌شوند؛ اما وقتی تب شیوع کرونا در کشور قدرت گرفت ناگهان تقاضای چند میلیونی برای این محصولات بوجود آمد و همین مسئله تعادل بازار را برهم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرف روزهای آینده تعادل به بازار بازخواهد گشت، بیان کرد: خوشبختانه کشور چه در حوزه تولید ماسک و چه در حوزه تولید ضدعفونی کننده‌های الکلی ظرفیت بسیار بالایی دارد. در کشور ما الکل آزمایشگاهی و پزشکی بسیار زیاد تولید می‌شود و همین امر مدیریت بازار در روزهای آینده را راحت خواهد کرد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران؛ برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بر ممنوع کردن صادرات این کالاها از حدود یک ماه قبل نیز دیگر عاملی است که به تأمین مواد مورد نیاز بازار کمک خواهد کرد.

نجفی عرب با اشاره به برخی سودجویی‌ها در کشور گفت: متأسفانه برخی افراد بدون هیچ درکی از شرایط کشور صرفا برای سودآوری خود این کالاها را در برخی شهرها احتکار کردند که با ورود مراجع قضایی تعدادی از آن‌ها کشف شد و با افزایش تأمین این محصولات دیگر نگرانی در این زمینه نیز وجود نخواهد داشت.

وی درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا در کشور توضیح داد: این ویروس نسبت به آنفولانزا کشندگی پایین‌تری دارد اما به دلیل سرعت بالای شیوع خطرناک تلقی می‌شود. در صورتی که ما بتوانیم با افزایش پیگیری‌های پزشکی و بهداشتی سرعت شیوع را کاهش دهیم، می‌توانیم در آینده نزدیک بر این ویروس غلبه کرده و آن را متوقف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ماسك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟