Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:14:17 GMT

از جواب پزشکان در آمریکا تا ادامه حیات در ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۳۴۹

از جواب پزشکان در آمریکا تا ادامه حیات در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه جوان نوشت: با وجود برخی بدبینی‌هایی که به جامعه پزشکی ایران وجود دارد و شاید بخشی از این بدبینی بلا وجه هم نباشد، اما سه سال پیش که کیارستمی پس از چند روز از انتقال به فرانسه در پاریس دار فانی را وداع گفت، خیلی‌ها این سوال از ذهنشان خطور کرد که اگر کیارستمی در ایران می‌ماند احتمال ادامه حیاتش بیشتر نبود؟ واکنش بهمن کیارستمی فرزند مرحوم کیارستمی به سخنان همایون شجریان نیز نشان از همین موضوع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایون شجریان شنبه شب در جمع طرفداران پدر گفت: «استاد شجریان چند سال قبل در آمریکا رادیوتراپی کردند و این رادیوتراپی برای ایشان عوارض سویی هم داشت. شرایط طوری شد که دکترها در آمریکا ایشان را جواب کردند و گفتند که ایشان یک هفته بیشتر نخواهد بود، چون یک هفته بود آب و غذا نخورده بود. برای استاد شجریان لوله تغذیه در داخل معده گذاشتند، چون نمی‌توانستند غذا بخورند، این باعث شد که احیا شوند.»

همایون شجریان ادامه داد: «مقدمات را فراهم کردیم و ایشان را به ایران آوردیم و از آن روز سه سال است که سایه‌شان بالای سر ماست.»

واکنش بهمن کیارستمی به همایون شجریان

اما واکنش بهمن کیارستمی در این باره در نوع خود جالب است: «شجریان را فقط یک بار دیده‌ام؛ سال ۸۸ که مستندی درباره خیام می‌ساختیم و با او مصاحبه کردیم. همایون رو هم چند بار بیشتر ندیده‌ام و آنقدر باهاش ندار نیستم که ازش بپرسم چرا باباش رو برده بیمارستان جم.»

بهمن کیارستمی در ادامه تلویحاً به این اشاره می‌کند که اتفاقاً ماجرای درگذشت پدرش سبب تغییر در بیمارستان جم و رسیدگی بهتر به بیماران شده است: «دیشب اگر من هم جای همایون بودم و می‌دیدم دکتر خوش‌تیپِ بابام نصفِ شب میاد دم در بیمارستان کنارم می‌ایسته و به همه توضیح میده، در راهروی بیمارستان با خبرگزاری‌ها مصاحبه می‌کنه و فقط درباره اسرار پزشکی حرف نمی‌زنه، جواب تلفنش رو میده و متخصص بیهوشی رو که فقط میشه روی پیام گیرش پیغام گذاشت، مسئول اطلاع‌رسانی نکرده، بابام رو با خیال راحت تا آخر توی بیمارستان جم نگه می‌داشتم. شاید الان دیگه بیمارستان جم جای بدی نباشه.»

وضعیت استاد شجریان

اما فارغ از این موضوع فرزند استاد شجریان در میان تجمع‌کنندگان مقابل بیمارستان جم به مشکل افسردگی پدر در اثر بیماری نیز اشاره کرد که گاهی مانع از غذا خوردن می‌شود. همایون شجریان توضیح می‌دهد: «امروز که پدر در بیمارستان هستند به خاطر این است که گاهی بلع‌شان دچار مشکل می‌شود، مشکل بلع باعث شده بود خیلی نتوانند خلط‌های سینه را رد کنند، لذا ریه ایشان دچار مشکل شده بود و عفونتی شکل گرفته بود که هفته پیش حل شد. چند روزی در خانه بودند، دوباره مشکل پیش آمد و الان حال‌شان از پریشب بهتر است. امیدواریم از این مرحله هم عبور کنند. با کمک دستگاه، تنفس خودشان برقرار است.»

از همایون اصرار، از طرفداران انکار!

نکته‌ای که همزمان با حضور همایون شجریان میان طرفداران استاد شجریان عجیب بود این بود که همایون شجریان درگذشت پدرش را تکذیب کرد، اما تعدادی از حاضران حرف او را قبول نمی‌کردند و عنوان می‌کردند استاد فوت کرده و شما نمی‌خواهید به ما بگویید! همین اظهارنظرها باعث شد تا پسر استاد شجریان عنوان کند: «هیچ کدام از صحبت‌هایی که می‌کنم از روی اجبار نیست و هیچکس نمی‌تواند مرا مجبور به صحبتی کند.» اظهارنظرهایی از این دست که منجر به شیوع شایعه مرگ استاد شجریان طی چند روز اخیر شده است باعث شد تا همایون با درج چندین پست نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد. «عزیزان، خواهشمندم به شایعات توجه نفرمایید و به آن‌ها دامن نزنید. پدر به خاطر مشکلات ریوی که ناشی از بیماری قبلیشون هست و در دو هفته اخیر کمی ادامه‌دار شده است تحت مراقبت و رسیدگی‌های ویژه هستند و وضعیت‌شان از دیروز بهتر شده است. خواهشمندم خبر صحیح را فقط و فقط و فقط و فقط و فقط از طریق صفحه اینجانب دنبال کنید.»

معاون مطبوعاتی: چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می‌کنیم!؟

اما در این باره معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر، با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان، بار دیگر بر لزوم رعایت دو اصل «دقت» و «صحت» در انتشار اخبار تأکید کرد. خدادی با انتشار عکسی از مطلب همایون شجریان درباره پدرش، توئیت کرده است: بارها خبر فوت بسیاری از بزرگان در رسانه‌ها اعلام و سپس تکذیب شده، چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم در حالی که باید دقت برای صحت و سپس سرعت و رقابت را به عنوان مهارت در تولید محتوا انتخاب کنیم تا اعتماد مخاطب به رسانه ماندگار شود.»

کد خبر 4860707

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس کیارستمی امريكا محمد رضا شجريان همايون شجريان صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران ویروس کرونا صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی انتخابات 98 دفاع مقدس جنگ تحمیلی اردوی جهادی رسانه ملی مهناز افشار ولادت حضرت زهرا توییتر سردار سلیمانی بهمن کیارستمی همایون شجریان بیمارستان جم استاد شجریان باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب

ایلان ماسک در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) ارزیابی کرده که یک جنگ داخلی در غرب بابت وضعیت کنونی مهاجرتی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک کارآفرین و میلیاردر آمریکایی در پاسخ به اظهارات یک استاد کانادایی لبنانی‌الاصل که تاکید کرده بود راهی که غرب در پیش گرفته به جنگ داخلی می‌انجامد، نوشت: «جنگ زمانی اتفاق می‌افتد که ما آن را بخواهیم یا نه.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این استاد دانشگاه گفته بود که کشورهای غربی در حال انجام یک «خودکشی تمدنی» هستند.

وی نوشت: «بسیاری از مردان غربی که در حال حاضر خوابیده‌اند، بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که دوست ندارند در سرزمین مادری خود مورد استثمار قرار بگیرند. آنها دوست ندارند زنانشان مورد حمله قرار گیرند. آنها دوست ندارند آزادی‌هایشان محدود شود. دوست ندارند به اعتقاداتشان بی احترامی شود.»

ماسک پیشتر گفته بود که مسائل مربوط به مهاجرت در آمریکا موجودیت آمریکا را تهدید می‌کند.

وی همچنین سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را دیوانه‌وار خوانده بود چون در سه سال گذشته اجازه داده که بیش از هفت میلیون مهاجر غیرقانونی وارد کشور شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم