Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دیدار با هیات مدیره خانه مستند قم تاکید کردند که کشف استعداد مستندسازان جوان بومی و تلاش برای ارتقاء سطح تولید فیلم مستند در سطح استان، از اهم وظایف خانه‌های مستند است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این نشست که صبح چهارشنبه گذشته 30 بهمن ماه با حضور عباس اسداللهی (معاون اداری، مالی و حقوقی مرکز گسترش)، سیدمجید رحیمی (مدیر پژوهش)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی)، سیدمحمدحسین هاشمی (رئیس خانه مستند قم)، محمدتقی رحمتی (نایب رئیس)، روح‌‍الله مولوی (خزانه‌دار) و بلال الفت (عضو هیات مدیره)در خانه مستند قم برگزار شد، چگونگی فعالیت این خانه مستند، برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی و نمایش فیلم مستند،چشم‌انداز همکاری با اداره‌کل ارشاد قم و مرکز گسترش در معرفی و همراهی استعدادهای جوان استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اسداللهی علت این حضور و نشست با اعضای خانه مستند قم را ایجاد انگیزه برای این تشکل غیر دولتی مردم‌نهاد عنوان کرد و افزود: سازمان سینمایی با اداره‌کل استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده تا طرح‌های مستند با معرفی خانه‌های مستند و ارسال آن توسط ادارات کل، در شورای مستند مرکز گسترش بررسی شوند و بهترین طرح‌ها به مرحله تولید درآید. البته این طرح‌ها باید از موضوعات استانی برخوردار بوده و فیلمساز هم بومی استان باشد.

وی ادامه داد: نگاه دولت و وزارت ارشاد این است که به استان‌ها توجه خاص شود و به همین منظور اعلام شده که ۵۰ درصد اعتبارات تولید مستند در مرکز گسترش به استان‌ها اختصاص پیدا کند.

محمدتقی رحمتی هم در این نشست گفت: حضور شما در شهر قم باعث دلگرمی ما است. خانه مستند قم ۷۰ عضو دارد. حدود ۱۰ ماه است که با قلب‌مان درگیر مسائل این خانه هستیم تا مستندسازان استان را دورهم جمع کرده و زمینه‌ی رشد سینمای فرهنگی قم را فراهم آوریم.

وی یادآور شد: طی این مدت، چند جلسه نمایش و تحلیل فیلم مستند برگزار کردیم و ۴ کارگاه آموزشی هم پیش‌بینی کردیم که کارگاه «تحقیق و پژوهش کاربردی در مستند» با تدریس دکتر غفوری و «طرح و فیلمنامه» با حضور مهرداد اسکویی برگزار شده و دو کارگاه کارگردانی مستند (مهرداد اسکویی) و تدوین مستند (فرید دغاغله) را نیز در پیش داریم.

رحمتی تاکید کرد که خانه مستند قم نیاز به استقلال بیشتر و بودجه مکفی دارد تا بتواند پاسخگوی مستندسازان استان باشد.

وی افزود: طی این مدت ۴ طرح مستندسازان استان قم مورد تایید خانه مستند قم قرار گرفته و به اداره کل ارشاد ارجاع شده تا برای بررسی و تصویب به مرکز گسترش ارسال شود.

در این جلسه رحیمی نیز در سخنانی، با ذکر این موضوع که خانه‌های مستند باید فعالیت‌های جاری خود را زیر نظر ادارات کل ارشاد استان‌ها دنبال کنند،اظهار کرد: خانه‌های مستند برای اعضای هیات مدیره و سایر مستندسازان اعتبار می‌آورد؛ ضمن این که اولویت بررسی طرح‌ها در شورای مستند مرکز، با اعضای خانه‌های مستند است. از سوی دیگر شما می‌توانید در مراوده با استانداری، شهرداری و... نسبت به همکاری با این نهادها هم اقدام کنید.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه های مستند مرکز گسترش استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند

 غلامرضا رضایی در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد ضمن بیان ظرفیت‌های این دانشگاه، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز بیان کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را مورد بحث و بررسی قرار دهند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.
دکتر ابراهیم نعیمی افزود: باید مدیران، هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.
وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاش‌شان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

سیستان و بلوچستان رنگین کمان فرق و مذاهب

سوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش گفت: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • عذرخواهی «نماوا» پذیرفته نشد!