Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش شهردار تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش انتقال ویروس کرونا گفت: کنترل انتشار کرونا ویروس در کشور که امروز به یک نگرانی در سطح جامعه تبدیل شده مسئولیت اصلی حاکمیت و دولت است و البته شهرداری تهران نیز به عنوان یک نهاد عمومی باید تمام ظرفیت خود را در کنار سایر نهادها و سازمان‌های مسئول بکار گیرد، اما نحوه ورود به این عرصه نیاز به پروتکل‌ها و استانداردهای مشخص دارد و قطعاً در این خصوص وزارت بهداشت مسئول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین کشور، نهادهای دولتی و حتی شهر تهران آنچنان که باید این موضوع را جدی نگرفته اند و من از همکارانم در شورا تقاضا دارم که ما امروز به عنوان پارلمان محلی، تصمیم مشخصی در این خصوص اتخاذ و نسبت به ایجاد یک کمیته اضطرار در شورای شهر با حضور شهرداری تهران اقدام کنیم.

عضو شورای شهر تهران ضمن پیشنهاد ارائه طرح دو فوریتی اختصاص بودجه به پیشگیری از شیوع این ویروس اظهار داشت: اکنون بخشی از مردم امکان تهیه یک ماسک ساده و یا وسائل ضد عفونی کننده را ندارند و شهرداری می‌تواند با تمام توان از طریق سراهای محلات و سایر امکان این وسائل را در اختیار شهروندان قرار دهد.

سالاری تصریح کرد: شهرداری باید به فوریت بررسی کند که با توجه به جابجایی جمعیت زیاد از طریق مترو و اتوبوس آیا در شرایط فعلی نیاز به تغییر در این روند است یا خیر؟ همچنین شورا و شهرداری تا اطلاع ثانوی از تشکیل جلسات عمومی بشدت پرهیز کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر افزود: شهرداری تهران ۷۰ هزار نیروی انسانی دارد که بارها و بارها گفته شده که بیش از دو سوم آنها نیروی مازاد هستند، در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد که آنها در شهرداری حضور داشته باشند، بهتر است که کارهای خود را از طریق دورکاری انجام دهند و نیروهایی حضور داشته باشند که فعالیت‌های مشخص روزانه دارند یا در حوزه نگهداشت شهر فعال هستند. در خصوص میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و … نیز شهرداری تهران الگوها و امکاناتی را ارئه دهد تا سایر سازمان‌ها و نهادها نیز از آن الگو بگیرند. این موارد حداقل‌هایی است که ما باید امروز در مورد آن تصمیم بگیریم.

وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات صحن شورای شهر در شرایط فعلی گفت: من معتقدم نه تنها جلسات عادی شورا، بلکه جلسات فوق العاده نیز باید برگزار شود، چراکه ما به عنوان نمایندگان مردم باید در این شرایط در کنار آنها باشیم، ضمن اینکه همکارانی که احتمال ابتلا به بیماری در آنها وجود دارد نیز در جلسات حضور پیدا نکنند.

کد خبر 4860860 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران محمد سالاری وزارت بهداشت شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا انتخابات 98 قوه قضاییه شهر تهران محسن حاجی میرزایی آتش نشانی نیروی انتظامی دستگیری سارق مترو قاسم سلیمانی کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است