Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@18:32:13 GMT

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۱۲۷

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

آفتاب‌‌نیوز :

دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اجرای «رویداد قرن‌ها دوستی، دومین سال عید بهاره چینی‌ها در ایران» که متاثر از شیوع کرونا در چین متوقف شد، تصمیم گرفته بود روز دوشنبه، پنجم اسفندماه با حضور سفیر چین در ایران و جمعی از فعالان گردشگری دو کشور، برنامه شب گردشگری ایران و چین را در موزه فرش تهران برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر پیش‌تر کمپین «#قوی-باش-ووهان» را به منظور همدردی با مردم چین که بیشتر از یک ماه درگیر ویروس کرونا شده بودند، راه‌اندازی کرده بود. این کمپین ۲۳ بهمن‌ماه همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران با حضور سفیر چین در ایران رونمایی شد. در جریان این کمپین قرار بود امضا و پیام‌های مردم ایران برای همدردی با مردم چین جمع‌آوری و در آخر در میدان اصلی شهر ووهان ـ کانون انتشار ویروس کرونا در چین ـ نصب شود.

چین، بازار اصلی گردشگری ایران است، طبق برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بود در پایان یک سال، حدود یک میلیون گردشگر از چین به ایران جذب شود. اما حالا نه تنها شیوع کرونا در چین سفر گردشگران این کشور به ایران را مخصوصا در عید بهاره متوقف و به برنامه گردشگری ایران خسارت وارد کرد که اینک، سرایت این ویروس به ایران، شب گردشگری دو کشور که بیشتر جنبه همدردی و حفظ تعامل ایران با مردم و دولت چین را داشت، تعطیل کرد. هرچند مسؤولان گردشگری درباره آن اطلاع‌رسانی رسمی نداشته‌اند و تنها به برگزارکننده و شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند این مراسم لغو شده است.

برخی از فعالان گردشگری نسبت به برگزاری این مراسم در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است و به تدابیر سریع و جدی‌تری بویژه در بخش سفرهای داخلی و فعالیت مراکز تاریخی و سایت‌های توریستی نیاز بیشتری دارد، معترض بودند.

به دنبال تایید سرایت ویروس کرونا به ایران، برخی از گردهمایی‌ها و رویدادهای ورزشی، هنری و سینمایی، کنسرت‌ها و مراکز آموزشی، مدارس، موزه‌ها و حتی اردوهای راهیان نور تعطیل شد. جشن سالانه راهنمایان گردشگری که قرار بود در استان گلستان برگزار شود نیز به منظور جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، لغو شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شب گردشگری ایران و چین گردشگری ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است