Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@02:50:28 GMT

سفر مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به قم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۳۷۷

به گزارش  ایلنا، در این نشست که صبح چهارشنبه گذشته با حضور عباس اسداللهی (معاون اداری، مالی و حقوقی مرکز گسترش)، سیدمجید رحیمی (مدیر پژوهش)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی)، سیدمحمدحسین هاشمی (رئیس خانه مستند قم)، محمدتقی رحمتی (نایب رئیس)، روح‌‍الله مولوی (خزانه‌دار) و بلال الفت (عضو هیات مدیره) در خانه مستند قم برگزار شد، چگونگی فعالیت این خانه مستند، برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی و نمایش فیلم مستند، چشم‌انداز همکاری با اداره‌کل ارشاد قم و مرکز گسترش در معرفی و همراهی استعدادهای جوان استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اسداللهی علت این حضور و نشست با اعضای خانه مستند قم را ایجاد انگیزه برای این تشکل غیر دولتی مردم‌نهاد عنوان کرد و افزود: سازمان سینمایی با اداره‌کل استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده تا طرح‌های مستند با معرفی خانه‌های مستند و ارسال آن توسط ادارات کل، در شورای مستند مرکز گسترش بررسی شوند و بهترین طرح‌ها به مرحله تولید درآید. البته این طرح‌ها باید از موضوعات استانی برخوردار بوده و فیلمساز هم بومی استان باشد.

وی ادامه داد: نگاه دولت و وزارت ارشاد این است که به استان‌ها توجه خاص شود و به همین منظور اعلام شده که 50 درصد اعتبارات تولید مستند در مرکز گسترش به استان‌ها اختصاص پیدا کند.

محمدتقی رحمتی هم در این نشست گفت: حضور شما در شهر قم باعث دلگرمی ما است. خانه مستند قم 70 عضو دارد. حدود 10 ماه است که با قلب‌مان درگیر مسائل این خانه هستیم تا مستندسازان استان را دورهم جمع کرده و زمینه‌ی رشد سینمای فرهنگی قم را فراهم آوریم.

وی یادآور شد: طی این مدت، چند جلسه نمایش و تحلیل فیلم مستند برگزار کردیم و 4 کارگاه آموزشی هم پیش‌بینی کردیم که کارگاه «تحقیق و پژوهش کاربردی در مستند» با تدریس دکتر غفوری و «طرح و فیلمنامه» با حضور مهرداد اسکویی برگزار شده و دو کارگاه کارگردانی مستند (مهرداد اسکویی) و تدوین مستند (فرید دغاغله) را نیز در پیش داریم.

رحمتی تاکید کرد که خانه مستند قم نیاز به استقلال بیشتر و بودجه مکفی دارد تا بتواند پاسخگوی مستندسازان استان باشد.

وی افزود: طی این مدت 4 طرح مستندسزان استان قم مورد تایید خانه مستند قم قرار گرفته و به اداره کل ارشاد ارجاع شده تا برای بررسی و تصویب به مرکز گسترش ارسال شود.

در این جلسه رحیمی نیز در سخنانی، با ذکر این موضوع که خانه‌های مستند باید فعالیت‌های جاری خود را زیر نظر ادارات کل ارشاد استان‌ها دنبال کنند، اظهار کرد: خانه‌های مستند برای اعضای هیات مدیره و سایر مستندسازان اعتبار می‌آورد؛ ضمن این که اولویت بررسی طرح‌ها در شورای مستند مرکز، با اعضای خانه‌های مستند است. از سوی دیگر شما می‌توانید در مراوده با استانداری، شهرداری و... نسبت به همکاری با این نهادها هم اقدام کنید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه های مستند مرکز گسترش استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل و محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که تا چندی پیش با نام «روبورس» شناخته می‌شد و داستان بحران سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ را روایت می‌کند. آریان عطارپور تهیه‌کننده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این تغییر نام گفت: زمان که اسم فیلم را انتخاب می‌کردیم «ناامیدی سم است» را مدنظر داشتیم اما «روبورس» را، به‌صورت موقت، در زمان عقد قرارداد روی آن نهادیم.

او ادامه داد: «روبورس» اسم دم ‌دستی که در لحظه انتخاب شده بود تا پروژه فقط یک نام داشته باشد اما «ناامیدی سم است» نماینده فضایی‌ست که فیلم می‌خواهد به مخاطب عرضه کند و ارتباط تماتیک با مستند دارد.

 برنامه‌ریزی برای «ناامیدی سم است»

این تهیه‌کننده درباره برنامه خود برای نمایش این مستند بیان کرد: احتمالا با هماهنگی بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، افتتاحیه‌ای برای فیلم برگزار شود و سپس در جشنواره‌های پیش رو مثل فیلم کوتاه تهران و هر جای دیگری که دوستان مرکز پیشنهاد کنند، شرکت خواهیم کرد. همچنین درنظر داریم تعدادی اکران خصوصی در جمع‌هایی که به مبلحث اقتصادی مثل بحران بورس علاقه‌مند هستند، برگزار کنیم.

کارگردان «مرجان» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های مستندسازی آینده خود مطرح کرد: مشغول فیلمبرداری مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو برای شبکه مستند هستیم که تا ۲ یا سه ماه آینده چند قسمت آن برای پخش آماده می‌شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر برعهده خودم است.

عطارپور در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه مستند، روایتی چند لایه از تاریخ شکل‌گیری صنعت خودرو در ایران، آسیب‌شناسی وضعیت فعلی و مطالعه تطبیقی درباره صنعت خودرو در ایران و کشورهای صاحب صنعت دیگر مثل کره جنوبی، هند، برزیل و... است.

«ناامید سم است» با نام قبلی «روبورس»، به بحران‌های سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ می‌پردازد که این بحران‌ها در بازار سرمایه باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم سهامدار شد. این مستند ۲۳ دقیقه‌ای پیامدهای این اتفاق و درگیری مردم با این موضوع را تا امروز بررسی می‌کند.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا پُردل، تهیه‌کننده: آریان عطارپور، تدوین: آریان عطارپور، فیلمبردار: رضا تیموری، راوی: شهرام درخشان، آهنگساز: نیما پورکریمی، صداگذار: هیراد علوی‌فرد، مشاور علمی: علی شهبازی، تصویرساز پوستر: شادی یوسفی، طراح پوستر: هانا بیات، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • عذرخواهی «نماوا» پذیرفته نشد!
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی